COVID-19 oppdatering


(Sist oppdatert: Monday 18 October, 00:01 CET)

Vi jobber døgnet rundt for å holde deg oppdatert om våre endringer i forbindelse med Covid-19 utviklingen.


Vi jobber døgnet rundt for å holde deg oppdatert om våre endringer i forbindelse med Covid-19 utviklingen.


Fra 18 oktober 2021 er munnbind ikke lenger påkrevd om bord på våre Skandinaviske ruter (dvs. innlandsreiser i Danmark, Norge og Sverige og ruter mellom disse land). For alle andre ruter, se hvilke krav vi har nedenfor se hvilke krav vi har nedenfor.

Administrer din bestilling

Dersom din flyvning blir endret som følge av Covid-19 situasjonen vil vi oppdatere deg så snart som mulig via SMS eller epost basert i kontaktinformasjonen du har oppgitt i forbindelse med din bestilling.

Sørg for at vi har korrekt kontaktinformasjon til deg ved å logge inn på Mine reiser.

Som følge av at vi for tiden prosesserer et stort volum av kanselleringer, vil det ta noe ekstra tid før du hører fra oss med mindre flyvningen er innenfor 5 dager.

Dersom vi kansellerer din flyvning kan du velge mellom følgende alternativer: endre din reise uten ekstra kostnader eller kansellere din reise og søke om refundering.

Logg inn på Mine Reiser for å se dine alternativer

Flex billetter

Dersom du ønsker å kansellere din Flex bestilling kan du søke her.

Dersom du opplever utfordringer, vennligst ta kontakt med Kundeservice.

  • Du kan kansellere din bestilling eller endre dato og tid, destinasjonen og navnet på reisende for de fleste av våre destinasjoner på Mine reiser.
  • Endring eller kansellering av din bestilling kan omfatte kostnader avhengig av billett-type og når din bestilling ble gjennomført
  • Dersom du ikke får logget deg inn på din bestilling eller gjort endringer online, vennligst ta kontakt med kundeservice. 

Forbered deg til din reise

Vi har gjenåpnet mange av våre populære destinasjoner i Norden og  Europa i tråd med den økte etterspørselen etter flyreiser. Vi oppdaterer kontinuerlig trafikkprogrammet vårt. Finn ruteoversikten og book din neste flyreise her >

Det er ditt ansvar å undersøke og forstå innreisekravene og eventuelle krav ved mellomlanding før du reiser.

  • Obligatorisk dokumentasjon kan være påkrevd dager i forveien av din reise, eller du kan være påkrevd å dokumentere negativ Covid-19 test eller medisinsk sertifikat før du reiser.
  • Ta med sort eller blå penn, i forbindelse med at du kan måtte fylle ut skjema om bord før avreise.

Vi anbefaler passasjerer å holde seg oppdatert og lese de siste innreisekravene her

Mange land krever dokumentasjon for negativt COVID-19-testresultat (for eksempel en PCR eller antigen-test) og medisinsk attest innen du kan gå ombord på flyet, eller før du ankommer til destinasjon eller transittland.
Påkrevd testtype og antall dager/timer testen må være utført innen ankomst, kan variere avhengig av lokale regler for din destinasjon.

Husk at lokale relger og krav kan endres raskt og vi anbefaler at du sjekker gjeldende reiseråd fortløpende. Se de siste oppdateringene for innreisekrav her.

Skal du reise til et land som krever negativ COVID 19-test? 

Hvis du skal fly fra Norge til en destinasjon som krever negativ COVID-19 test og en Fit-to-Fly attest, behøver du å bestille time hos en privat aktør. Bestill PCR-test eller hurtigtest/antigentest med Dr.Dropin gjennom Norwegian og få opptil 25 % rabatt. Les mer og bestill test

Fra 18 oktober 2021 er munnbind ikke lenger påkrevd om bord på våre Skandinaviske ruter (dvs. innlandsreiser i Danmark, Norge og Sverige og ruter mellom disse land). For alle andre ruter, se hvilke krav vi har nedenfor:

Bruk av munnbind er obligatorisk for passasjerer og kabinbesetningen om bord på flyvningene våre i Europa samt til/fra Scandinavien. 

Hva betyr dette for min kommende reise?

  • Passasjerer er ansvarlig for å ta med eget munnbind som må være på under hele flyturen, bortsett fra når man spiser og drikker.
  • Munnbindet må dekke hele nesen og munnen samt være tiltenkt formålet – skjerf og andre lignende plagg er ikke akseptert.
  • Disse tiltakene er på plass for å sikre en trygg reise for alle våre passasjerer og ansatte, og vi vil ikke kunne akseptere passasjerer som ikke har på munnbind.

Er munnbind obligatorisk for alle reisende?

  • Barn under 6 år er ikke pålagt å bruke munnbind om bord.
  • Dersom du har en medisinsk tilstand som ikke gjør det mulig å bruke munnbind må du dokumentere dette ved gate før du går om bord i flyet.

Hvilke munnbind er akseptert?

  • Munnbindet må dekke nese og munn samt være tiltenkt formålet – skjerf og lignende plagg er ikke akseptert.
  • Plastikk nese/ansiktsbeskytter kan bli brukt i tillegg til munnbind, men kan ikke erstatte et munnbind.
  • Du må sikre at du har tilstrekkelig antall munnbind til hele reisen. Munnbind skal byttes typisk hver 4 time. 

Må jeg bruke munnbind på flyplassen?

  • Ulike lands myndigheter kan ha individuelle krav til bruk av munnbind, så vi anbefaler å bruke medisinsk munnbind for å sikre adgang til din flyplass for avreise og ankomst.
  • Husk at munnbind ikke nødvendigvis er mulig å få kjøpt på flyplassen, så vi anbefaler å kjøpe dette før ankomst til din avreiseflyplass.

Innenriksflyvninger under 1 time

  • Vi tilbyr ikke salg av snacks, drikke eller mat på disse flyvningene (i Norge og Danmark).

Innenriksflyvninger over 1 time

  • Begrenset utvalg av snacks og drikke tilgjengelig om bord. Kabinpersonalet vil informere deg om det tilgjengelige sortimentet (i Norge, Sverige og Finland).

Internasjonale flyreiser over 1 time

  • Fra 16 august 2021 tilbyr vi salg av snacks og drikke ombord på flyvninger over 1 time. Se og last ned vår ombord meny her >
  • For å begrense kontakt under reisen deles det ikke ut menyer ombord og vi aksepterer ikke kontant betaling.

Internasjonale flyreiser over 2 timer og 15 minutter

  • Fra 16 august 2021 tilbyr vi salg av snacks og drikke ombord på flyvninger over 1 time. Se og last ned meny her >
  • For å begrense kontakt under reisen deles det ikke ut menyer ombord og vi aksepterer ikke kontant betaling
  • Du kan også forhåndsbestille et kaldt måltid på de fleste flyreiser som overstiger 2 timer og 15 min

Pre-ordered meals

Du kan bestille et måltid på internasjonale flyreiser over 2 timer og 15 minutter.

  • Forhåndsbestill online opptil 36 timer før avreise.
  • Måltidet består av en pastasalat med kylling, en fruktsmoothie og en søt dessert.
  • Ekstra drikkevarer (brus, vann, øl) kan kjøpes om bord.

Forhåndsbestill måltid

I henhold til veiledning fra Europeiske myndigheter (EASA), anbefaler vi å begrense mengden håndbagasje du tar med om bord flyet og heller sjekker inn din bagasje.

Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

Du kan fortsatt ta med mengden håndbagasje som er inkludert i din billettype eller tilleggsprodukt du har kjøpt, men vi anbefaler å legge bagasjen under setet foran deg og begrense bruk av kabinhyllen for å redusere antall flater du kommer i kontakt med i flyet.

Dersom du har en kabinbagasje inkludert i din billettype eller du har kjøpt dette som tilleggsprodukt, kan du sjekke denne inn ved å vårt innsjekkingsområde før du går i sikkerhetskontrollen.

Les mer om våre håndbagasjeregler her.