Medlemsbetingelser

1. Medlemskap 

1.0 Medlemskap i fordelsprogrammet Norwegian Reward opprettes mellom Norwegian Reward AS, organisasjonsnummer 992 197 552, Postboks 115, 1330 Fornebu, Norge (heretter kalt «Norwegian Reward», og det individuelle medlemmet («Medlemmet»). Medlemskap i Norwegian Reward opprettes ved å godta disse vilkårene og registrere en profil hos (i) flyselskapene Norwegian eller Widerøe («Flyselskapene»), (ii) på nettstedet til Norwegian Reward eller (iii) ved å inngå en avtale med en annen leverandør av varer og tjenester tilknyttet Norwegian Reward (en «Reward-partner»). Medlemskapet er personlig, og det kreves at kun det registrerte medlemmet er berettiget til å benytte seg av det. For personer under 16 år er samtykke fra foreldre eller verge påkrevd. 

1.1 Med medlemskap i Norwegian Reward kan medlemmer tjene opp og løse inn bonuspoeng i form av Spenn eller CashPoints. Spenn er standardtypen av bonuspoeng som Norwegian Reward utsteder til medlemmer i Norge, Sverige, Danmark og Finland («Norden»). Medlemmer i Norden kan endre standardtypen av bonuspoeng i medlemsprofilene sine. Medlemmer i andre land kan tjene opp og løse inn CashPoints. 

1.2 Disse betingelsene og vilkårene, sammen med betingelsene og vilkårene for Spenn, gjelder opptjening og bruk av Spenn for medlemmer i Norden, som ikke har registrert seg for Spenn-plattformen. Tilgang til og bruk av Spenn-plattformen styres av vilkårene og betingelsene for Spenn-plattformen. Spenn og Spenn-plattformen drives av Spenn Group AS («Spenn Group»), organisasjonsnummer 932 435 888, Inkognitogata 33, 0245 Oslo. Se detaljerte vilkår for Spenn og Spenn-plattformen i del 5. 

1.3 Med mindre annet er spesifisert gjelder disse vilkårene og betingelsene opptjening og innløsing av både Spenn og CashPoints. Når begrepet «bonuspoeng» brukes, gjelder vilkårene både Spenn og CashPoints. 

1.4 Medlemskap i Norwegian Reward gis kun til én person pr. medlemsnummer, og bare fysiske personer kan bli medlemmer. Det er ikke tillatt for en person å ha mer enn én medlemsprofil. Medlemskapet er registrert i medlemmets fulle navn, med en tilknyttet e-postadresse. Bruk av medlemskap til kommersielle formål er forbudt. 

1.5 Norwegian Reward kan gi medlemmer tillatelse til å opprette en «Familiekonto» og overføre alle inviterte medlemmers opptjente CashPoints til en enkelt konto administrert av Familiekontoens overhode. Se detaljerte vilkår for Familiekontoer i del 6. 

1.6 Brudd på disse vilkårene og betingelsene, eller misbruk av medlemskapet, kan føre til at medlemskapet opphører umiddelbart. Ved slikt opphør vil alle opptjente CashPoints og fordeler bli annullert. Mistanke om straffbart brudd på disse medlemsvilkårene, eller andre straffbare handlinger som er begått i kraft av å være medlem av Norwegian Reward-programmet, kan rapporteres til myndighetene. 

1.7 Det koster ingenting å melde seg inn i Norwegian Reward, men kvalifiserte kjøp er nødvendig for opptjening av bonuspoeng og fordeler. Se detaljerte vilkår for kvalifiserende kjøp i del 3.1. 

1.8 Norwegian Reward forbeholder seg retten til å godkjenne, avvise eller oppheve medlemskapet når som helst, av enhver eller ingen grunn, etter eget skjønn. 

1.9 For å kunne registrere et medlem i Norwegian Reward er det nødvendig for Norwegian Reward å innhente og bruke medlemmers personopplysninger. Norwegian Reward er behandlingsansvarlig for medlemmenes personopplysninger. Norwegian Reward deler i visse situasjoner data med andre. For eksempel deler Norwegian Reward personopplysninger med Spenn Group i den utstrekning det er nødvendig for å tilrettelegge for opptjening og bruk av Spenn. Spenn Group er behandlingsansvarlig for sin behandling av personopplysninger i forbindelse med Spenn og Spenn-plattformen, inkludert data mottatt fra Norwegian Reward. 

1.10 Personvernerklæringen til Norwegian Reward forklarer hvordan Norwegian Reward samler inn, bruker og videresender personopplysninger når medlemmer bruker tjenesten Norwegian Reward og ellers samhandler med programmet. Som medlem kan du når som helst velge å avslutte medlemskapet ditt ved å slette profilen din. Se vår personvernerklæring for mer informasjon om sletting av personopplysninger. 

2. Fordelsprogrammet Norwegian Reward 

2.0 Norwegian Reward er et fordelsprogram hvor medlemmer har mulighet til å opptjene bonuspoeng og andre fordeler når de kjøper varer og tjenester fra flyselskapene eller Reward-partnere. 

2.1 Norwegian Reward arbeider for å kontinuerlig utvide omfanget av varer og tjenester som gir mulighet til å opptjene bonuspoeng og fordeler, ved å legge til nye Reward-partnere i fordelsprogrammet. Medlemmer vil jevnlig motta informasjon fra Norwegian Reward som varsler dem om deres gjeldende medlemsstatus, programnyheter, opptjeningsmuligheter og tilbud fra flyselskapene og Reward-partnere. En oversikt over medlemsfordeler og tilbud er også tilgjengelig på Norwegian.no/reward. 

2.2 Norwegian Reward påtar seg intet ansvar for, og fraskriver seg ethvert ansvar som oppstår på grunn av produkter og tjenester tilbudt av flyselskapene eller Reward-partnere. 

3. Opptjening av bonuspoeng og fordeler 

3.0 Bonuspoeng og fordeler opptjenes av medlemmer gjennom kvalifiserte kjøp av varer og tjenester fra flyselskapene og Reward-partnerne, i henhold til de til enhver tid gjeldende priser og betingelser fastsatt av flyselskapene og Reward-partnerne. Bonuspoeng kan ikke opptjenes gjennom betaling av offentlige avgifter og gebyrer. 

3.1 Medlemmer kan opptjene fordeler på sine aktiviteter, for eksempel for antall flyvninger de har kjøpt og benyttet seg av. Tilgjengelige fordeler kan variere, og det kan også tilbys spesielle fordeler gjennom kampanjer. Medlemmer kan kun oppnå fordeler basert på flyvninger de har kjøpt og foretatt selv, og ikke for flyvninger kjøpt for andre. Fordeler kan kun brukes av medlemmet som opptjener dem, og kan ikke deles med andre. Opptil flere fordeler kan opptjenes, kombineres og benyttes av medlemmet. Se fordelssiden for mer informasjon. 

3.2 Ved kjøp av varer og tjenester gis medlemmet anledning til å tjene opp bonuspoeng og/eller fordeler når varene eller tjenestene er brukt, f.eks. når en flyvning er fullført. Medlemmet tjener ikke opp bonuspoeng hvis en betaling for en vare eller tjeneste (inkludert reise) blir refundert, kansellert eller reversert. Bonuspoeng og fordeler blir tilgjengelige i medlemmets konto så snart den ønskede reisen er gjennomført. 

3.3 For å tjene opp bonuspoeng på kjøp, må kjøpet betales elektronisk med kredittkort, debetkort eller en annen godkjent form for betaling som er tilknyttet et medlems Norwegian Reward-konto. Medlemmer kan ikke tjene opp bonuspoeng på den delen av et kjøp som er betalt med bonuspoeng. Medlemmene er ansvarlige for å sørge for at Reward-nummeret deres registreres ved kjøpet i henhold til de gjeldende reglene til flyselskapene i Norwegian Reward eller relevant Reward-partner. 

3.4 Norwegian Reward kan tillate medlemmer å etterregistrere opptjening av bonuspoeng etter å ha fullført en reise ellerlevert tjeneste («Retro-krav»), i henhold til de til enhver tid gjeldende Regler for retro-krav

3.5 Opptjente bonuspoeng blir tilgjengelige for bruk så snart informasjonen om opptjente bonuspoeng er overført fra Reward-partneren til Norwegian Reward og/eller til Spenn Group. Hvis transaksjonsdataene ikke blir registrert, uansett årsak, skal alle forespørsler eller krav om manglende bonuspoeng sendes direkte til den enheten som kjøpet ble fullført hos. Norwegian Reward fraskriver seg alt ansvar for registreringen av manglende bonuspoeng hos Reward-partnere. 

3.6 Mer informasjon om gyldigheten av Spenn finner du i vilkår og betingelser for Spenn

3.7 Ubrukte CashPoints utløper og slettes hver 24. måned etter utgangen av kalenderåret hvori CashPoints ble opptjent. CashPoints mottatt i form av et gavekort har andre utløpsregler. Se gavekortsiden for mer informasjon. 

3.8 Fordeler utløper 12 måneder etter den måneden hvori et medlem ikke lenger har nok kvalifiserte kjøp for at fordelene kan forbli tilgjengelige for medlemmet. 

3.9 Fordeler kan endres fra tid til annen og har varierende gyldighet og regler for kvalifisering. Norwegian Reward kan endre kravene for type aktivitet eller kjøp som kreves for opptjening av fordeler. Gjeldende krav for tilgang til fordeler er tilgjengelig på norwegian.no/reward

4. Innløsing av bonuspoeng og fordeler 

4.0 Det registrerte antallet bonuspoeng som er tilgjengelig i en konto, kan benyttes som betaling ved kjøp av varer og tjenester (unntatt avgifter og gebyrer) fra Flyselskapene og Reward-partnerne. Norwegian Reward, flyselskapene og Reward-partnerne forbeholder seg retten til når som helst å kunne bestemme antallet bonuspoeng som kan benyttes som full eller delvis betaling. Eksempler på dette omfatter en maksgrense på innløsing av bonuspoeng eller et minimumsbeløp betalt med et annet betalingsmiddel enn bonuspoeng. 

4.1 Bonuspoeng kan kun brukes ved kjøp direkte fra flyselskapene i Norwegian Reward eller fra en Reward-partner. Bonuspoeng kan ikke brukes ved bestilling hos et reisebyrå eller andre lignende salgskontorer. 

4.2 Bonuspoeng og fordeler kan ikke selges eller utbetales i kontanter, eller på annen måte utveksles utenom alternativene tilbudt av Norwegian Reward. 

4.3 Når du innløser bonuspoeng, brukes de eldste bonuspoengene først. 

4.4 Hvis et kjøp som er betalt med bonuspoeng, kanselleres enten helt eller delvis av flyselskapene eller medlemmet, og det er kvalifisert for refusjon, blir bonuspoengene som ble brukt til transaksjonen, refundert til medlemmets konto med poengenes opprinnelige utløpsdato. Hvis bonuspoengene er utløpt innen bestillingen er kansellert, blir de bare refundert med en forlenget utløpsdato hvis flyvningen eller tjenesten er kansellert av flyselskapet eller -selskapene. 

4.5 Aktiverte fordeler kan bare brukes med elektroniske transaksjoner når du er logget på en brukerprofil hos flyselskapene eller en Reward-partner. Fordeler kan bare brukes av medlemmet som tjente opp fordelen. 

4.6 Medlemmene er selv ansvarlige for alle avgifter som følger av eller er relatert til bruken av Norwegian Reward og bonuspoeng, for eksempel der bonuspoeng er opptjent i forbindelse med forretningsreiser betalt av en arbeidsgiver. Norwegian Reward fraskriver seg alt ansvar vedrørende skatte- og avgiftsforpliktelser pålagt medlemmet i forbindelse med opptjening eller uttak av bonuspoeng og/eller fordeler. 

5. Spenn og Spenn-plattformen 

5.0 Medlemmer kan velge å bli brukere av Spenn-plattformen («Spenn-brukere») og kan koble Norwegian Reward-kontoen sin til Spenn-brukerkontoene sine på Spenn-plattformen. Bruk av Spenn-plattformen er frivillig. Medlemmer kan velge å være medlem uten å bruke Spenn-plattformen. 

5.1 Norwegian Reward gir Spenn Group informasjon om medlemmers og Spenn-brukeres kjøp av produkter eller tjenester, slik at Spenn Group kan utstede korrekt antall Spenn. Norwegian Reward er også ansvarlig for å gi Spenn Group informasjon om bruken av Spenn, slik at Spenn Group kan ta ut det korrekte antallet Spenn. 

5.2 Spenn er ikke elektroniske penger, andre midler eller e-pengetokens. Hvert Spenn har en fast utløpsdato og kan ikke veksles inn i papirvaluta, kontanter, andre midler eller e-pengetokener hos Norwegian Reward, flyselskapene, Reward-partnere eller Spenn Group. 

5.3 Se https://spenngroup.com/terms_members_no for vilkårene som gjelder medlemmer som tjener opp Spenn uten å bruke Spenn-plattformen. Se https://spenngroup.com/terms-conditions_no for vilkårene som gjelder Spenn-brukere og Spenn-plattformen. 

6. Familiekonto 

6.0 Generelle vilkår for Familiekonto 

Familiekonto er en spesialtjeneste som leveres til medlemmer som vil samle inn familiemedlemmers opptjente CashPoints i én konto. Dette gjør det enklere å benytte familiens opptjente CashPoints når du bestiller billetter på Norwegian.no. Les følgende nøye før du blir med i en Familiekonto. 

Alle opptjente CashPoints overføres fra medlemmet til Familiekontoen ved opprettelse av en Familiekonto eller når en invitasjon til en Familiekonto er godkjent. CashPoints opptjent av medlemmet, mens medlemmet har vært en del av en Familiekonto, overføres til Familiekontoen. Enhver overføring av CashPoints fra medlemmets enkeltkonto til en Familiekonto kan verken refunderes eller omgjøres. 

Ved å bli med i eller opprette en Familiekonto godtar medlemmet å være en del av Familiekontoen i minst tre (3) måneder. Et medlem kan bare være del av én (1) Familiekonto. 

Alle medlemmer av en Familiekonto kan løse inn CashPoints, men kun Familiekontoens kontoansvarlig («Kaptein») kan administrere deltagende medlemmers adgang til innløsing på norwegian.no/reward

Medlemmets fordeler og registrerte flyvninger vil ikke bli påvirket ved å bli med på en Familiekonto. Medlemmet beholder de registrerte flyvningene og opptjente fordeler som individuelle fordeler. 

Medlemmer kan bruke Familiekontoen til personlige formål og til reiser av forretningsmessige formål, men ikke til kommersiell eller annen bruk. Norwegian Reward forbeholder seg retten til å slette Familiekontoer som brukes til kommersielle formål. 

6.1 Opprettelse av en Familiekonto 

Du må være atten (18) år eller eldre for å starte en Familiekonto. Ved å starte en Familiekonto anses du som Familiekontoens Kaptein. Familiekontoens Kaptein kan invitere opptil seks (6) andre medlemmer til Familiekontoen. Et Norwegian Reward-medlem som er invitert til å bli med i Familiekontoen, må godta invitasjonen ved å logge på sin Norwegian Reward-konto, fullføre den elektroniske registreringsprosessen og legge inn all nødvendig informasjon. Hvis Familiekontoens Kaptein inviterer et Norwegian Reward-medlem som er under seksten (16) år til å bli med i en Familiekonto, skal barnets verge ha tilgang til barnets Norwegian Reward-konto på nettet for å godkjenne på barnets vegne. 

Så snart ett (1) Norwegian Reward-medlem godtar invitasjonen fra Familiekontoens Kaptein til å bli med i Familiekontoen, har kravet om minimumsantall for Familiekonto-medlemmer blitt tilfredsstilt, og Familiekontoen er offisielt opprettet. 

Hvis Familiekontoens Kaptein ønsker å forlate Familiekontoen eller avslutte sitt Norwegian Reward-medlemskap, skal et annet medlem av Familiekontoen utnevnes som Familiekontoens Kaptein. Når man gir fra seg rollen som Familiekontoens Kaptein, forblir eksisterende CashPoints i Familiekontoen, og kan følgelig ikke overføres tilbake til en personlig konto. For å endre Kaptein for Familiekontoen må du kontakte oss

Familiekontoens Kaptein: 

  • kan styre Familiekontoen både når det gjelder innløsing av CashPoints fra Familiekontoen, og gi/inndra andre Familiekonto-medlemmers rettigheter til å løse inn CashPoints fra Familiekontoen 
  • kan løse inn CashPoints fra Familiekontoen uten tillatelse fra Familiemedlemmer 
  • kan når som helst fjerne ethvert medlem av Familiekontoen, og alle CashPoints vil forbli i Familiekontoen 
  • vil beholde registrerte flyvninger og opptjente Reward-fordeler som personlige fordeler 
  • vil kun ha tilgang til transaksjonsdetaljer fra sin egen medlemsprofil, og ingen andre av Familiekontoens medlemmer
     

6.2 Familiekontoens medlemmer 

Medlemmer som godtar en invitasjon til å bli med i en Familiekonto, anses som medlemmer av Familiekontoen. Ved å godta en invitasjon til en Familiekonto godtar medlemmet følgende: 

  • Alle CashPoints på medlemmets konto overføres til Familiekontoen. Alle medlemmer kan tjene CashPoints, inkludert spedbarn under to (2) år, forutsatt at nettokostnaden av medlemmets billett er større enn null (0). 
  • Rettigheten til å løse inn CashPoints fra Familiekontoen gis av Familiekontoens Kaptein. Hvis Familiekontoens Kaptein ikke gir denne rettigheten, har ikke Familiekontoens medlemmer innløsningsrett. 
  • Hvis medlemmet forlater en Familiekonto, eller Familiekontoens Kaptein fjerner medlemmet fra Familiekontoen, forblir nevnte medlems CashPoints i Familiekontoen. CashPoints skal ikke overføres tilbake til medlemmets personlige konto. 
  • Medlemmet beholder registrerte flyvninger og opptjente Reward-fordeler som personlige fordeler. 
  • Medlemmet vil kun ha tilgang til sine egne transaksjonsdetaljer fra medlemmets egen medlemsprofil, og ikke de fra andre Familiekonto-medlemmer. 

6.3 Øvrige bonustilbud fra Norwegian Reward 

Berettigelse til bonuser og fordeler fra Norwegian Reward, eller andre tilbud, er utelukkende basert på individuelle handlinger. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til: reiser, bruk av Norwegian Reward-partnere, deltakelse i spill eller andre programrelaterte aktiviteter der et medlem kan delta. CashPoints opptjent av andre medlemmer i en Familiekonto skal ikke medregnes med tanke på bonuser eller fordeler tildelt medlemmer basert på individuelle aktiviteter i Norwegian Reward-programmet. 

7. Barnekonto 

7.0 Barn kan også bli medlemmer av Norwegian Reward, slik at de får opptjene bonuspoeng og fordeler på sine reiser med Norwegian. For barn under 16 år skal en verge opprette og administrere barnets medlemskap («Barnekonto») på barnets vegne til barnet blir 16 år. En verge kan administrere en Barnekonto til barnet blir 18 år, dersom vergen ønsker å gjøre dette. 

7.1 For å overholde lovmessige krav samler Norwegian Reward inn informasjon om barnets fødselsdato. Dette gjøres for å sikre at all markedsføringskommunikasjon mot barn – som et medlem av Norwegian Reward-programmet – imøtekommer de gjeldende forskriftene om markedsføring beregnet for barn. Informasjon om et medlems fødselsdato er også nødvendig for å kunne starte prosessen med å omgjøre et medlemskap for et barn til et medlemskap for en voksen. 

7.2 En verge som oppretter en Barnekonto, må være 18 år eller eldre. Vergen som oppretter en Barnekonto, har tilgang til å benytte barnets CashPoints og til å administrere barnets fordeler. 

Når du oppretter en Barnekonto, opprettes også en Familiekonto samtidig. Vergen som opprettet Barnekontoen, oppnevnes som Familiekontoens administrator, eller Familiekontoens «Kaptein». Hvis vergen allerede er en del av en Familiekonto, er det Familiekontoens Kaptein som kan opprette en Barnekonto for barnet. Alle vilkår og betingelser vedrørende Familiekontoer gjelder når et barn er medlem av en Familiekonto. 

Når et medlem med en Barnekonto blir 16 år, vil vergen motta en e-post med forespørsel om å registrere barnets e-postadresse. Når vergen har oppgitt en e-postadresse, vil det angjeldende barnet deretter motta en separat e-post med informasjon om medlemskap i Norwegian Reward, og med mulighet til å velge å forbli medlem eller ikke. Hvis barnet ønsker å fortsette medlemskapet i Norwegian Reward, vil barnet få mulighet til å administrere sitt eget medlemskap, inkludert å gi samtykke til behandling av profilinformasjon og kommunikasjon rettet mot medlemmet. 

Hvis vergen ikke har oppgitt barnets e-postadresse før barnet er 18 år, blir barnets medlemskap og profilinformasjon slettet, inkludert eventuelle opptjente fordeler. 

8. Generelle bestemmelser 

8.0 Et medlem kan når som helst velge å avslutte medlemskapet sitt ved å slette profilen sin. 

8.1 Endringer eller kansellering av program: 

Norwegian Reward forbeholder seg retten til når som helst å endre, stoppe eller avbryte Reward-programmet og/eller Familiekonto-funksjonen, helt eller delvis. Eventuelle endringer Norwegian Reward gjør, trer i kraft direkte på datoen for varselet, og kan formidles enten som informasjon på nettstedet til Norwegian Reward, eller ved å varsle medlemmer via e-post. Medlemmets deltakelse i programmet etter datoen for et slikt varsel, anses som godkjennelse til slike endringer. 

8.2 Endringer i disse vilkårene og betingelsene: 

Norwegian Reward forbeholder seg retten til når som helst og med minst 14 dagers varsel å endre de eksisterende vilkårene og betingelsene, inkludert og uten begrensning, å endre reglene for opptjening og innløsing av bonuspoeng og fordeler. I varselperioden kan medlemmer tjene opp og bruke allerede opptjente bonuspoeng og fordeler gjennom kvalifiserte kjøp i henhold til de eksisterende vilkårene og betingelsene. Medlemmet skal informeres om endringer via e-post. Man kan også få informasjon om endringer ved å besøke norwegian.no/reward. Medlemmer har rett til å avslutte sitt Norwegian Reward-medlemskap når som helst. 

Medlemmer bør jevnlig gjennomgå disse vilkårene og betingelsene for å sikre at de er kjent med den nyeste versjonen. Medlemmer kan se når versjonen sist ble oppdatert ved å kontrollere datoen for «Sist oppdatert» under disse vilkårene. 

8.3 Alle spørsmål eller tvister angående Norwegian Reward, inkludert og uten begrensning, de som omfatter berettigelse, deltakelse, svindel og misbruk, skal løses av Norwegian Reward, etter Norwegian Rewards eget skjønn. Spørsmål angående Spenn-plattformen kan sendes til Spenn Group som første kontaktpunkt. Trenger du mer informasjon, kan du se Vilkår og betingelser for Spenn-plattformen

8.4 Norwegian Reward har rett til å overføre medlemmets rettigheter og plikter til en annen juridisk enhet (selskap), for eksempel i forbindelse med omorganisering av programmet eller en bedrifts omorganisering. 

8.5 Medlemmet godtar at all kommunikasjon til ham/henne vedrørende Norwegian Reward, inkludert endringer i vilkårene og betingelsene, kan utføres elektronisk. 

8.6 Norwegian Reward fraskriver seg alt ansvar som skyldes feil i datasystemer eller lignende som er ansvaret til Reward-partnere eller deres underleverandører, som forhindrer eller vanskeliggjør opptjening, uttak eller bruk av bonuspoeng, fordeler og andre funksjoner i programmet. Dette gjelder uavhengig om feilen ligger hos flyselskapene, Norwegian Reward, Reward-partnerne eller eventuelle underleverandører. 

8.7 Medlemmet skal behandle påloggingsinformasjonen (brukernavn og passord) konfidensielt, og er selv ansvarlig for å nekte å oppgi tilgang til sin påloggingsinformasjon fra tredjeparter. Enhver transaksjon som bruker påloggingsinformasjonen til et medlem, skal anses å være godkjent av nevnte medlem. Norwegian Reward påtar seg intet ansvar i forbindelse med stjålet, misbrukt eller uautorisert tilgang til medlemmers påloggingsdetaljer. I slike tilfeller er medlemmet ansvarlig for å kontakte Norwegian Reward så snart som mulig, i et forsøk på å forhindre eventuelt misbruk av medlemmets konto. 

8.8 Hvis det oppstår en situasjon som ville gjøre det umulig eller urimelig tyngende for Norwegian Reward å oppfylle sine forpliktelser overfor medlemmet på grunn av omstendigheter utenfor Norwegian Rewards kontroll, opphører Norwegian Rewards forpliktelser så lenge situasjonen vedvarer. 

9. Tvister og gjeldende lov 

9.0 Norwegian Reward AS har organisasjonsnummer 992 197 552, postboks 115, 1330 Fornebu, Norge – en norsk organisasjon – og i tilfeller av en mulig tvist om Norwegian Rewards vilkår og betingelser, skal norsk lov gjelde. Tvister avgjøres ved norske domstoler. Partene godtar Asker og Bærum (Norge) tingrett som det eneste rettssted for eventuelle tvister som måtte oppstå under eller som følge av denne avtalen. 

SIST OPPDATERT: 18. oktober 2024 

1. De viktigste funksjonene i Spenn

1.1 Spenn drives av Spenn Group AS («Spenn Group»), organisasjonsnummer 932 435 888, Inkognitogata 33, 0245 Oslo. Spenn Group gjør det mulig for ulike deltakende forhandlere og tjenesteleverandører («partner» eller «partnere») å tildele Spenn til kunder eller medlemmer av sine fordelsprogrammer («partnermedlemmer») basert på deres kjøp hos partneren.

1.2 Disse vilkårene og betingelsene («vilkår»), sammen med medlemsvilkårene for fordelsprogrammet til den respektive partneren («partnerens vilkår og betingelser»), gjelder for opptjening og bruk av Spenn for partnermedlemmer som ikke har registrert seg på Spenn-plattformen. Tilgang til og bruk av Spenn-plattformen styres av vilkårene og betingelsene for Spenn-plattformen.

1.3 «Spenn» er måleenheten brukt av Spenn Group og deres partnere for å tildele lojalitetspoeng til partnermedlemmer, og som kan innløses i forbindelse med deres kjøp av kvalifiserte produkter og tjenester.

2. Spenn

2.1 Hver partner definerer retten til å tjene opp og bruke Spenn til kjøp av partnerens ulike produkter og tjenester fra tid til annen. Følgelig kan antallet Spenn som tjenes opp ved kjøp av en partners produkt, og antallet Spenn som kreves for å løse inn ulike tilbud fra partnere, variere. 

2.2 Spenn kan løses inn for kvalifiserte produkter og tjenester fra partnere, med eller uten ekstra betaling. Hver partner forbeholder seg retten til å bestemme antallet Spenn som kan løses inn mot partnerens kvalifiserte produkter og tjenester på et hvilket som helst tidspunkt.

2.3 Bostedet du velger når du registrerer deg i partnerens fordelsprogram, avgjør hvilken valuta som knyttes til Spenn-saldoen din. De tilgjengelige valutaene er NOK, SEK, DKK, EUR og GBP. Antallet Spenn som tjenes opp eller løses inn ved kjøp hos en partner i et annet land enn det du bor i, kan være forskjellig fra antallet Spenn som tjenes opp eller løses inn på lignende kjøp i bostedslandet ditt. Endringer av bosted kan være underlagt begrensninger eller gebyrer.

2.4 Spenn er gyldig i en periode på tre (3) år, beregnet fra den siste dagen i utstedelsesmåneden. Etter dette tidspunktet vil Spenn utløpe og bli fjernet.

2.5 Når du løser inn Spenn for et produkt eller en tjeneste, brukes de eldste Spenn først.

2.6 Våre partnere er ansvarlige for å informere oss om dine kjøp av produkter eller tjenester, slik at vi kan utstede riktig antall Spenn til deg. Våre partnere er også ansvarlige for å informere oss om din bruk av Spenn, slik at vi kan trekke fra riktig antall Spenn. Spenn Group er ikke ansvarlig for feil i informasjonen som Spenn Group mottar fra partnere.

2.7 Spenn tjenes ikke opp på kjøp som betales i sin helhet ved innløsning av eksisterende Spenn. Når et kjøp delvis betales med kontanter eller kontantekvivalenter, kan nye Spenn tjenes opp på den delen av kjøpet som betales med kontanter eller andre former for likvide midler.

2.8 Spenn vil bli utstedt til kontoen din når betalingstransaksjonen for det nevnte kjøpet er ugjenkallelig gjennomført. Hvis en betaling for en vare eller en tjeneste (inkludert reiser) blir refundert, avbrutt eller reversert, vil opptjente Spenn også bli reversert. Tidspunktet for når et kjøp er ugjenkallelig gjennomført, er fastsatt i den aktuelle partnerens vilkår og betingelser.

2.9 Spenn Group er ikke ansvarlig for produkter og tjenester som tilbys av partnere.

2.10 Spenn utgjør ikke elektroniske penger, andre midler eller e-pengetokener. Hvert Spenn har en fast utløpsdato og kan ikke veksles i fiat-valuta, kontanter, andre midler eller e-pengetokener hos Spenn Group eller noen annen partner, som beskrevet i hver partners vilkår og betingelser.

2.11 Du er alene ansvarlig for alle avgifter som påløper fra eller i forbindelse med opptjening og bruk av Spenn, for eksempel der Spenn tjenes opp i forbindelse med forretningsreiser betalt av arbeidsgiveren din. Spenn Group fraskriver seg alt ansvar vedrørende skatte- og avgiftsforpliktelser pålagt deg i forbindelse med opptjening og bruk av Spenn og/eller fordeler.

3. Avslutning av medlemskap og sletting av opplysninger

3.1 Avslutning av medlemskapet ditt i partneres fordelsprogrammer er underlagt hver partners vilkår og betingelser, og forespørsler om avslutning må rettes direkte til hver partner.

3.2 Du kan når som helst be om at brukeropplysningene dine slettes. Hvis du velger å slette opplysningene dine hos Spenn Group, vil du etter uttrykkelig forhåndsvarsel miste registrerte Spenn.

4. Privacy

4.1 Spenn Group er behandlingsansvarlig for sin behandling av personopplysninger i forbindelse med Spenn, og vil behandle personopplysninger som er nødvendig for (i) utførelsen av disse vilkårene, (ii) eventuelle samtykker gitt av deg, (iii) Spenn Groups berettigede interesse og (iv) samsvar med Spenn Groups lovfestede forpliktelser.

4.2 Spenn Group og partnerne vil utveksle personopplysninger i den utstrekning som er nødvendig for å tilrettelegge for funksjonene i Spenn Group, inkludert, men ikke begrenset til, opptjening og bruk av Spenn samt integrasjon med partnertjenester som medlemsregistrering, bestilling og betalingsløsninger. Hver partner er behandlingsansvarlig for sin egen behandling av dine personopplysninger.

4.3 Se (www.spenngroup.com/privacy_members_no) for mer informasjon om vår behandling av personopplysninger.

5. Generelt

5.1 Spenn Group forbeholder seg retten til når som helst å endre Spenn og/eller disse vilkårene. Eventuelle endringer kan tre i kraft umiddelbart på tidspunktet for varsling. Varsel gis enten gjennom Spenn Groups partnere, nettstedet til Spenn Group eller på e-post. Hvis du fortsetter å bruke Spenn etter et slikt varsel, anses dette som et samtykke til slike endringer.

5.2 Spenn Group forbeholder seg retten til å avvikle Spenn og oppheve disse vilkårene og alle opptjente Spenn med 30 dagers forhåndsvarsel. Varsel gis enten gjennom Spenn Groups partnere, nettstedet til Spenn Group eller på e-post.

5.3 Hvis endringer i disse vilkårene krever ditt samtykke i henhold til gjeldende lov, vil Spenn Group be om ditt samtykke til de aktuelle endringene. Spenn Group forbeholder seg retten til å avslutte tilgangen din til Spenn hvis du ikke samtykker til endringer. Hvis du ikke ønsker å være bundet av endrede vilkår, står du fritt til å avslutte kontoen din og slette opplysningene dine i henhold til del 3 ovenfor.

5.4 Du bør gjennomgå disse vilkårene med jevne mellomrom for å sikre at du er kjent med de gjeldende vilkårene for bruk av Spenn.

5.5 Spenn Group har rett til å overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til disse vilkårene til en annen juridisk enhet (selskap) uten å be om samtykke fra deg.

5.6 Informasjon om Spenn Group og disse vilkårene, inkludert administrative oppdateringer, endringer i vilkårene eller markedsføringsinformasjon du har samtykket til å motta, vil bli kommunisert elektronisk via e-post, SMS, push-varsler og/eller meldinger i appen. Se Spenns personvernerklæring for mer informasjon. Du er ansvarlig for å holde kontaktinformasjonen din oppdatert for å sikre at du mottar kommunikasjon fra Spenn Group.

5.7 Med mindre det uttrykkelig fremgår av disse vilkårene eller er fastsatt i gjeldende lovverk, har vi intet ansvar og skal ikke holdes ansvarlig for eventuelle kostnader eller annen skade som er påført av deg eller andre i forbindelse med bruk av Spenn, inkludert opptjening og bruk av Spenn, eller på annen måte i forbindelse med noen forhold som styres av eller er referert til i disse vilkårene.

5.8 Vi kan ikke garantere at Spenn Groups tjenester vil være frie for tekniske problemer, nedetid eller lignende uforutsette omstendigheter til enhver tid, og vi er ikke ansvarlige overfor deg eller noen tredjepart for slike hendelser eller omstendigheter.

5.9 Brudd på disse vilkårene kan føre til at tilgangen din til Spenn blir midlertidig eller permanent avsluttet. Hvis tilgangen din avsluttes på grunn av brudd eller misbruk, kan alle opptjente Spenn bli slettet fra kontoen din, og partnere kan bli varslet om dette. Hver partner kan etter eget skjønn vurdere hvilken effekt bruddet på disse vilkårene vil ha for medlemskapet ditt i partnerens fordelsprogram. Mistanke om straffbare brudd på disse vilkårene eller andre straffbare handlinger kan rapporteres til myndighetene.

6. Tvister

6.1 Ved en eventuell tvist angående Spenn eller vilkårene skal norsk lov gjelde. Tvister avgjøres ved norske domstoler. Ringerike, Asker og Bærum tingrett er Spenn Groups faste rettssted for tvister som er underlagt norsk lov.