Du bruker nå tilgjengelighetsmodus. Slå av tilgjengelighetsmodus.

Bid for Upgrade: Vilkår


Når du legger inn et bud med «Bid for Upgrade»-tjenesten vår, aksepterer du følgende vilkår:

1. Generelt

Følgende Vilkår gjelder når du legger inn bud til Norwegian Air Shuttle ASA for å få sjansen til å oppgradere til Premium-kabin (Premium- eller PremiumFlex-billett) fra Economy-kabin (LowFare-, LowFare+- eller Flex-billett) med «Bid for Upgrade»-tjenesten.

Disse Vilkårene må sees i sammenheng med våre Generelle vilkår for befordring.

2. Gyldighet

Bud på oppgradering kan kun legges inn på utvalgte flyvninger på våre internasjonale langdistanseruter med 787 Dreamliner.

For å legge inn et bud må du ha en gyldig LowFare-, LowFare+- eller Flex-billett. Du kan bare legge inn bud på flyvninger du allerede har kjøpt billett til. 

Du kan ikke benytte Bid for Upgrade dersom du reiser med spedbarn. Det kan hende Bid for Upgrade ikke er tilgjengelig på bestillinger foretatt gjennom reisebyrå. 

Hvis du allerede har oppgradert til Premium-kabin til fast pris, kan du ikke nedgradere til LowFare-, LowFare+- eller Flex-billett for å bruke «Bid for Upgrade» i stedet.

3. Passasjerer

Hvis flere enn én passasjer reiser på samme bestilling, gjelder budet på oppgradering for alle passasjerene i bestillingen. Budet legges inn per passasjer, og det totale beløpet er det samme som budet ditt multiplisert med antall passasjerer i bestillingen.

Hvis budet blir akseptert, vil derfor alle passasjerer bestillingen gjelder for, bli oppgradert til Premium-kabin. 

4. Legge inn bud

I de fleste tilfeller vil Bid for Upgrade utføres i samme valuta som den opprinnelige bestillingen. Dersom valutaen ikke er tilgjengelig, vil budet legges inn i US Dollars (USD).

Budet kan være så høyt eller lavt du ønsker innenfor prisrammen i budmenyen. Hvor høyt budet må være for å vinne en oppgradering, avhenger av flere kriterier, som for eksempel antall passasjerer som legger inn bud på den samme flyvningen, hvor mange seter det er igjen i Premium-kabinen osv. Vi forbeholder oss retten til å ikke oppgi disse kriteriene.

Budet vil bli lagt til kostnaden for billetten din.

Bid for Upgrade kan kun benyttes med et gyldig kredittkort. Du må oppgi kredittkortopplysningene dine når du legger inn budet, men du blir ikke belastet med mindre budet ditt blir akseptert.

Så snart budet ditt er akseptert, blir kredittkortet ditt belastet med hele beløpet. Norwegian Air Shuttle ASA vil utstede en oppgradering til Premium-kabin til alle passasjerene som inngår i bestillingen. Det totale beløpet inkluderer alle forskutterte skatter og avgifter.

Kredittkort du brukte da du la inn budet må, være gyldig og ha tilstrekkelige midler til å dekke beløpet når oppgraderingen finner sted.

5. Endre eller kansellere dit bud

Etter at du har lagt inn bud, kan du endre eller annullere det innen 26 timer før planlagt avgangstid. Budet ditt kan imidlertid bli akseptert før dette. Dersom budet ditt aksepteres, har du ikke lenger muligheten til å annullere eller endre det.

6. Akseptering av bud

Norwegian Air Shuttle ASA er ikke forpliktet til å akseptere budet ditt. Et bud aksepteres etter Norwegian Air Shuttle ASAs eget forgodtbefinnende.

Du samtykker til at budet ditt kan aksepteres inntil 12 timer før din planlagte flyvning. Du kan endre eller annullere budet ditt inntil 12 timer før din planlagte flyvning, så fremt budet ikke er akseptert av Norwegian Air Shuttle ASA innen denne fristen.

Norwegian Air Shuttle kan akseptere budet ditt når som helst inntil 12 timer før din planlagte flyvning. Så snart budet er akseptert, er du lovmessig forpliktet til å betale beløpet du oppga i ditt endelige bud. Etter dette kan du ikke endre eller annullere budet.

Du vil få beskjed om budet er blitt akseptert eller avslått innen 12 timer før planlagt avreise

7. Prisvilkår

Hvis budet ditt blir akseptert, gjelder prisvilkårene for den opprinnelige billetten også for den oppgraderte billetten, inklusive, men ikke begrenset til avbestillingsvilkår og endringsgebyrer.

Alle særskilte anmodninger (f.eks. ekstra assistanse/måltider/bagasje) følger automatisk med på den nye, oppgraderte bestillingen. Forhåndsbetalte seter, måltider og bagasje forbundet med den opprinnelige billetten blir ikke refundert.

8. Setereservering

Hvis du får tilslag på budet, skal vi gjøre vårt ytterste for å plassere alle passasjerene på gjeldende bestilling sammen. Vi kan dessverre ikke garantere at passasjerene får tildelt spesifikke seter.

9. CashPoints

If you are a Norwegian Reward member and registered your Norwegian Reward member number in the booking, your original ticket class applies as base for calculating CashPoints.

10. Refusjon

10.1 Oppgradering fra LowFare- eller LowFare+-billetter til Premium-billetter

Så snart budet er akseptert, kan du ikke kreve refusjon eller avbestille billetten, med mindre:

  • din planlagte flyvning ble kansellert, og Norwegian Air Shuttle ASA ikke er i stand til å gi deg Premium-sete på et annet fly, eller
  • din planlagte flyvning ble kansellert, og Norwegian Air Shuttle ASA ikke er i stand til å sende deg med et annet fly

10.2 Oppgradering fra Flex-billetter til PremiumFlex-billetter

Så snart budet er akseptert, er budbeløpet dessverre ikke refunderbart, med mindre:

din planlagte flyvning ble kansellert, og Norwegian Air Shuttle ASA ikke er i stand til å sende deg med et annet fly.

 

11. Endring i disse vilkårene

Norwegian Air Shuttle ASA forbeholder seg retten til å endre, tilrettelegge, legge til eller fjerne deler av disse Vilkårene på et hvilket som helst tidspunkt og uten forvarsel.

This site requires web browser cookies to be turned on!

Du bruker nå tilgjengelighetsmodus.

Du bruker nå desktop versonen på en mobil enhet.