{{'FrontPageAccsessabilityVersionOnDesktopDeviceText' | translate}} {{'FrontPageAccsessabilityVersionOnDesktopDeviceButton' | translate}}

Dersom flyet ditt blir kansellert, vil vi alltid gjøre vårt beste for å informere deg om hvilke valgmuligheter du har så snart som mulig på SMS og gjennom appen vår.

Slik hjelper vi deg

  • Hvis flyet ditt er kansellert, har du to valgalternativer:

      1. Bestill ny billett
        Dersom flyet ditt blir kansellert, skal vi gjøre vårt beste for å bestille ny billett til det endelige reisemålet ditt. Dersom vi ikke gjør dette for deg, kan du endre bestillingen din på nett. Du kan også velge å endre bestillingen til en senere dato til samme reisemål (inkludert videre reise og returbilletter med oss) dersom det er ledige seter.

        Bestill ny billett på nett

      2. Få refundert den ubrukte billetten
        Dersom du ikke lenger ønsker å reise, kan du kansellere bestillingen og be om å få pengene tilbake for den ubrukte billetten, inkludert på videre flyvninger og returbilletten (dersom du har bestilt dem hos oss).

        Søk om å få refundert den ubrukte billetten på nett
  • Dersom flyvningen din kanselleres, og du velger å ta et senere fly med oss, har du krav på mat og drikke og to telefonsamtaler (eller andre kommunikasjonsmetoder).

    Våre kundebehandlere deler ut matkuponger, som du kan bruke til å kjøpe mat og drikke mens du venter på at flyet skal gå. Dersom det nærmer seg avgang, kan det være at vi ikke deler ut matkuponger, hvis det kan føre til at du kommer for sent til flyet.

    Dersom du kjøper egen mat og drikke mens du venter, må du huske å holde prisen innenfor rimelighetens grenser (alkohol dekkes ikke) og ta vare på de originale, spesifiserte kvitteringene.

  • Dersom vi bestiller ny billett til deg på en flyvning neste dag, har du krav på:

    • Overnatting (dersom det er urimelig å forvente at du skal dra hjem)
    • Transport til og fra flyplassen og overnattingsstedet

    Dersom du ordner dette selv, ber vi om at du velger en rimelig overnatting og den billigste transportmetoden som er tilgjengelig (f. eks. flytog eller buss). Husk å ta vare på originale, spesifiserte kvitteringer som skal innleveres sammen med kravet.

  • Hvis du har bestilt en videreforbindelse med oss (under ett og samme reservasjonsnummer) og kommer for sent til flyet fordi det første flyet ditt er kansellert eller forsinket, skal vi sørge for at du får billett på neste tilgjengelige fly til det endelige reisemålet ditt. Du har også krav på mat og overnatting, dersom det er nødvendig.

    Har du bestilt to flyvninger med oss som ikke er del av samme bestilling?

    Hvis du har minst 120 minutter på deg mellom ankomst og neste avgang, og du kommer for sent på grunn av noe vi er ansvarlige for, skal vi gjøre vårt beste for å skaffe deg billett på neste tilgjengelige flyvning.

    Videreforbindelser med andre selskaper eller andre transportmiddel

    Vi er normalt ikke ansvarlige for videreforbindelser med andre flyselskaper eller andre transportmidler. Unntaket er om vi er erstatningsansvarlige for at passasjerer kommer for sent til den korresponderende flyvningen. Dette er i samsvar med våre Generelle vilkår for befordring.

  • Når flyet ditt blir kansellert, har du krav på assistanse i henhold til EU-forordning (EF) 261/2004, som er et felles reglement alle europeiske flyselskaper følger. Du har kun rett på erstatning dersom flyet ditt kanselleres på grunn av omstendigheter som ligger innenfor vår kontroll.

    Finn ut mer om dine rettigheter som passasjer.

This site requires web browser cookies to be turned on!

{{'FrontPageAccsessabilityVersionOnDesktopDeviceText' | translate}}

{{'FrontPageDesktopVersionOnMobileDeviceText' | translate}}