Skadet bagasje


Når ikke alt går etter planen, skal vi gjøre så godt vi kan for å hjelpe deg.

Vis frem skaden på flyplassen med en gang

Har du vært uheldig og fått skader på bagasjen din under flyturen? Vi skal hjelpe deg!
Du må vise våre medarbeidere på flyplassen skaden med en gang, i tillegg til bagasjelapper og reisedokumenter. Du får en Property Irregularity Report (PIR) Den må du ta godt vare på.

Har du allerede forlatt flyplassen?

Dersom du har forlatt flyplassen uten å registrere skaden, må du logge deg inn på https://mybag.aero/norwegian snarest og registrere skaden der, senest innen fem dager. Ha klart reisedokumenter, bagasjelapp og gode bilder - både av skaden og bagasjens merke. Det er mulig å melde om skadet bagasje inntil syv dager etter du mottok den, men om du ikke rapporter skaden innen fem dager, må du kontakte flyplassen du ankom.

Vær oppmerksom på at det er ditt ansvar å bevise at skaden har skjedd mens vi hadde ansvar for bagasjen din, og vi anbefaler på det sterkeste at du dokumenter skaden på flyplassen ved ankomst.

Erstatning for skadet bagasje

Avhengig av type skade på bagasjen vil vi dekke reparasjon av bagasjen din, eller gi deg erstatning for det bagasjen var verdt på skadetidspunktet. Det kan oppstå riper, merker, bulker og andre småskader under normale transportforhold. Vi forutsetter at du forstår at vi ikke kan stå ansvarlig for slik alminnelig slitasje.

Hvis innholdet i bagasjen din er skadet (uten at det er skade utenpå selve bagasjen), anbefaler vi at du tar kontakt med forsikringsselskapet ditt.

Ett krav må være sendt via vår hjemmeside www.norwegian.com innen 7 dager fra skadedato. Når kravet sendes må du legge med en kopi på skaderapporten, bilder som viser skaden og merket av kofferten. I tillegg må vi ha dokumentasjon som forteller oss alder og pris, som f. eks en kjøpskvittering.

Når du har all nødvendig informasjon, kan du sende inn kravet ditt her