Skadet bagasje


Når ikke alt går etter planen, skal vi gjøre så godt vi kan for å hjelpe deg.

  • Rapporter skaden på flyplassen: Vis fram det skadede bagasjen til en av våre representanter ved ankomst.
  • Opprett en skaderapport (PIR): Opprett en skaderapport direkte på flyplassen.
  • Behold referansenummeret. Du vil motta en PIR-referanse som vi kan be om for å sende inn et krav på vår nettside.
  • Et separat krav for den skadede bagasjen må registreres via vår nettside senest 7 dager etter at du mottok den skadede bagasjen.
Anbefalt informasjon å ha tilgjengelig når du sender inn kravet  
Din reisereferanse/bookingreferanse, bestillingsreferanse, PIR-referansen, bilder av den skadede bagasjen, merke/navn på bagasjen, alder, innkjøpspris og kvittering på den skadede bagasjen.
  • Rapporter skadet bagasje: Hvis du oppdaget skaden etter at du forlot flyplassen, kan du registrere en skaderapport (PIR) i det eksterne systemet Mybag. Husk å gjøre dette innen fire dager etter reisedatoen.
  • Et separat krav for den skadede bagasjen må registreres via vår nettside senest 7 dager etter at du mottok den skadede bagasjen.
Anbefalt informasjon å ha tilgjengelig når du sender inn kravet:
Din reisereferanse/bookingreferanse, bestillingsreferanse, PIR-referansen, bilder av den skadede bagasjen, merke/navn på bagasjen, alder, innkjøpspris og kvittering på den skadede bagasjen.

Kontakt Norwegian: Hvis det har gått mer enn 4 dager, ta direkte kontakt med Norwegian eller flyplassen for å få hjelp til å opprette en skaderapport innen 7 dager etter at du mottok bagasjen.
  • Tidsfrist: Send inn det skriftlige kravet ditt via vår nettside senest 7 dager etter at du mottok den skadede bagasjen.
  • Vær forberedt: Ha din bookingreferanse klar, samt bilder av den skadede bagasjen, merke/navn på bagasjen, alder og kjøpskvittering. Hvis du har PIR-referansen, ber vi deg også sende med en kopi.
  • Innsending av krav: Send inn kravet ditt via vår nettside.

Viktig informasjon

  • Mindre skader: Under transporten kan det oppstå mindre riper, merker og andre minimale skader. Norwegian er ikke ansvarlig for normal slitasje under transporten.
  • Skadet innhold: Hvis innholdet i vesken din har blitt skadet uten at selve vesken har skader, vennligst kontakt din reiseforsikring.
  • Charter: Hvis du har reist charter, må et separat krav sendes via vår Charter-side - Administrer bestillingen din på nett.