Bedriftsstruktur

Norwegian-gruppen består av morselskapet Norwegian Air Shuttle ASA og dets hel- og deleide datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Irland, Storbritannia og Spania.

I 2014 omorganiserte gruppen driften for å sørge for internasjonal vekst og sikre seg nødvendige trafikkrettigheter. En av nøkkelfaktorene har vært å bygge en struktur som ivaretar Norwegians fleksibilitet og tilpasningsevne når selskapet vokser og inntar nye markeder. De respektive selskapene tilbyr fast ansettelse og vilkår i henhold til lokale lover og forskrifter. Norwegian har fire hovedvirksomhetsområder: Et kommersielt flyselskap med nødvendige driftstillatelser (AOC), People and Services, en assetgruppe og andre virksomhetsområder som Norwegian Brand og Norwegian Reward.

Norwegians assetselskaper er organisert i en gruppe av datterselskaper med base i Dublin i Irland. Arctic Aviation Asset Ltd. (tidligere September Aviation Assets Ltd.) er morselskapet. Flyleieavtaler og flyeierskap er overført til asset-gruppen.

Norwegian-konsernets flyvende personell, crew support og administrative funksjoner er organisert i People and Services, som yter sine tjenester på tvers av konsernet. 

Norwegian Brand Ltd (Dublin, Irland) ble opprettet i 2013 med det formål å opprettholde gruppens varemerke- og markedsføringsvirksomheter.

Norwegian Reward AS (Fornebu, Norge) Norwegian Reward AS er Norwegians gratis lojalitetsprogram. Medlemmer tjener CashPoints når de bestiller flyreiser fra Norwegian og kjøper produkter eller tjenester fra partnerselskaper. De kan da bruke disse CashPoints som delbetaling for Norwegian-flyreiser. Reward-medlemmer har også muligheten til å tjene frequent flyer-fordeler - eller "Rewards" - for eksempel gratis plassreservering og innsjekket bagasje.

Norwegian Cargo AS (Fornebu, Norge) ble opprettet i april 2013 og står for gruppens kommersielle fraktvirksomhet. Norwegian Air Shuttle ASA eier 65 %.

Norwegian Holidays AS (Fornebu, Norge) ble opprettet i 2013 og står for den nye forretningsvirksomheten, som tilbyr pakkereiser til kunder i sluttmarkedet gjennom gruppens bestillingsportal på internett.