Norwegians strategi for samfunnsansvar er primært basert på hvordan Norwegian som flyselskap kan bidra til mindre forurensning ved å benytte nye, drivstoffbesparende fly. I tillegg bidrar Norwegians sterke vekst til sysselsetting og verdiskaping. Norwegian har også et tett samarbeid med UNICEF for å hjelpe vanskeligstilte barn verden over.

Norwegian er drevet av visjonen om at «alle skal ha råd til å fly», som bringer mennesker, kulturer og økonomier sammen. Nye ruter øker lokal turisme, skaper nye arbeidsplasser, driver økonomisk vekst og sosial utvikling. Samtidig anerkjenner Norwegian sitt ansvar som en betydelig markedsaktør og har flere tiltak for å redusere utslippene per passasjer og gjøre luftfarten mer miljøvennlig.

Våre etiske retningslinjer gir et godt grunnlag for et sunt arbeidsmiljø og fokuserer på konsernets retningslinjer for menneskerettigheter, korrupsjonsbekjempelse, ansattes rettigheter og ikke minst sikkerhet for alle - både for våre kunder og ansatte. Norwegian har inngått samarbeid med UNICEF på grunn av organisasjonens fokus på barns rettigheter.

 

Miljø

Norwegian jobber aktivt med å redusere utslippene i norsk luftfart, og støtter en bærekraftig miljøpolitikk.

Verdiskaping og humanitært engasjement

Sosial- og økonomisk verdiskaping er viktige mål som understreker Norwegians strategi for samfunnsansvar. Norwegian har i en årrekke vært signaturpartner med UNICEF og sammen med passasjerer har vi samlet inn millioner av kroner og hjulpet flere hundre tusen barn over hele verden.

Arbeidsforhold

Alle som jobber i Norwegian, har solidarisk ansvar for å skape et godt arbeidsmiljø og utvikle en sunn bedriftskultur der åpenhet og toleranse står i høysetet.



Vårt samarbeid med UNICEF

I 16 år har UNICEF vært en av Norwegians viktigste samarbeidspartnere. Sammen med våre kunder og ansatte har vi bidratt med humanitære aksjoner, innsamlingsaksjoner og donasjoner.

Besøk vår UNICEF-side.