Du bruker nå tilgjengelighetsmodus. Slå av tilgjengelighetsmodus.

Vår reorganiseringsplan


(Sist oppdatert: Tirsdag 24 November, 18:25 CET)

For å sikre Norwegians fremtid for våre kunder, ansatte og investorer, har vi besluttet å iverksette en reorganiseringsprosess for deler av selskapet.

Norwegian fortsetter å fly det nåværende ruteprogrammet, og eksisterende fremtidige bookinger er ikke berørt av dette. Vi ser frem til å være fullt og helt på vingene igjen når etterspørselen vender tilbake.

Denne prosessen er et nytt steg for å sikre at vi kommer oss igjennom den globale krisen vi står ovenfor, og målet er at vi kommer igjennom dette som et finansielt sterkere og mer robust flyselskap.

Les pressemelding her

Denne prosessen kommer ikke til å påvirke vår nåværende operasjon, men vi kommer til å fortsette å fly vårt ruteprogram redusert på grunn av COVID-19 som tidligere annonsert. 

CashPoints og Rewards er ikke påvirket og kan fortsatt opptjenes og brukes som normalt. Vi har i år også forlenget kvalifiseringsperioden for Rewards så du enklere kan oppnå nye fordeler, samt midlertidig pauset utløp av disse inntil videre pga COVID-19.

Vi ser på muligheten for å utvide gyldighetsperioden på de CashPoints som utløper på slutten av året slik at våre kunder ikke trenger å bekymre seg for at disse utløper før kundene får muligheten til å benytte disse. Videre informasjon om dette vil bli kommunisert til våre medlemmer på e-post.

Les mer om Norwegian Reward her.

Ja, selvfølgelig, vi vil fortsette å operere vårt rutenettverk (begrenset av covid-situasjonen på nåværende tidspunkt) og vi ser frem til å fortsette å ønske våre lojale kunder velkommen om bord.

Vi ser frem til å fly igjen med et større nettverk etter hvert som de nåværende reiserestriksjonene som følge av pandemien blir lettet på.

For siste oppdatering om hvor vi flyr kan våre kunder melde seg på vårt nyhetsbrev her.

Sjekk også våre destinasjonssider for ruter som nå er tilgjengelig i 2021.

“Examinership” er en velkjent reorganiseringsprosess i Irland som tillater selskaper som i normale situasjoner er finansielt levedyktige, å restrukturere deler av forretningen.

Nylig har Virgin Atlantic og CityJet gjennomgått liknende prosesser med positive resultater.

Prosessen er estimert til å ta opp til fem måneder, og målet vårt er å sikre Norwegians fremtid slik at det kommer våre kunder, ansatte og investorer til gode.

Denne beslutningen er tatt som følge av at den norske regjeringen besluttet å ikke gi ytterligere støtte til Norwegian som en konsekvens av den pågående pandemien og de nåværende reiserestriksjonene.