OBS!

Ankom flyplassen i god tid

Mange flyplasser har lange køer i innsjekk og sikkerhetskontrollen. Husk å ta med all relevant dokumentasjon og ankom flyplassen i god tid. For status kan du sjekke informasjon fra den flyplassen du reiser fra.   

Forsinket bagasje

På grunn av kapasitetsbegrensninger på enkelte europeiske flyplasser opplever vi et høyt nivå av forespørsler og krav knyttet til forsinket og skadet bagasje.
Les mer om hva du kan gjøre hvis bagasjen din er forsinket



COVID-19 oppdatering


(Sist oppdatert: onsdag 20. april, 00:01 CET)

Vi jobber døgnet rundt for å holde deg oppdatert om våre endringer i forbindelse med Covid-19 utviklingen.


Vi jobber døgnet rundt for å holde deg oppdatert om våre endringer i forbindelse med Covid-19 utviklingen.


Administrer din bestilling

Dersom din flyvning blir endret som følge av Covid-19 situasjonen vil vi oppdatere deg så snart som mulig via SMS eller epost basert i kontaktinformasjonen du har oppgitt i forbindelse med din bestilling.

Sørg for at vi har korrekt kontaktinformasjon til deg ved å logge inn på Mine reiser.

Som følge av at vi for tiden prosesserer et stort volum av kanselleringer, vil det ta noe ekstra tid før du hører fra oss med mindre flyvningen er innenfor 5 dager.

Dersom vi kansellerer din flyvning kan du velge mellom følgende alternativer: endre din reise uten ekstra kostnader eller kansellere din reise og søke om refundering.

Logg inn på Mine Reiser for å se dine alternativer

Flex billetter

Dersom du ønsker å kansellere din Flex bestilling kan du søke her.

Dersom du opplever utfordringer, vennligst ta kontakt med Kundeservice.

  • Du kan kansellere din bestilling eller endre dato og tid, destinasjonen og navnet på reisende for de fleste av våre destinasjoner på Mine reiser.
  • Endring eller kansellering av din bestilling kan omfatte kostnader avhengig av billett-type og når din bestilling ble gjennomført
  • Dersom du ikke får logget deg inn på din bestilling eller gjort endringer online, vennligst ta kontakt med kundeservice. 

Forbered deg til din reise

Vi har gjenåpnet mange av våre populære destinasjoner i Norden og  Europa i tråd med den økte etterspørselen etter flyreiser. Vi oppdaterer kontinuerlig trafikkprogrammet vårt. Finn ruteoversikten og book din neste flyreise her >

Det er ditt ansvar å undersøke og forstå innreisekravene og eventuelle krav ved mellomlanding før du reiser.

  • Obligatorisk dokumentasjon kan være påkrevd dager i forveien av din reise, eller du kan være påkrevd å dokumentere negativ Covid-19 test eller medisinsk sertifikat før du reiser.
  • Ta med sort eller blå penn, i forbindelse med at du kan måtte fylle ut skjema om bord før avreise.

Vi anbefaler passasjerer å holde seg oppdatert og lese de siste innreisekravene her

Mange land krever dokumentasjon for negativt COVID-19-testresultat (for eksempel en PCR eller antigen-test) og medisinsk attest innen du kan gå ombord på flyet, eller før du ankommer til destinasjon eller transittland.
Påkrevd testtype og antall dager/timer testen må være utført innen ankomst, kan variere avhengig av lokale regler for din destinasjon.

Husk at lokale relger og krav kan endres raskt og vi anbefaler at du sjekker gjeldende reiseråd fortløpende. Se de siste oppdateringene for innreisekrav her.

Skal du reise til et land som krever negativ COVID 19-test? 

Hvis du skal fly fra Norge til en destinasjon som krever negativ COVID-19 test og en Fit-to-Fly attest, behøver du å bestille time hos en privat aktør. Bestill PCR-test eller hurtigtest/antigentest med Dr.Dropin gjennom Norwegian og få opptil 25 % rabatt. Les mer og bestill test

Munnbind er (fra 4 april 2022) ikke lengre nødvendig om bord på våre flyvninger. Det kan fortsatt være munnbindpåbud på ulike destinasjoner. Vi anbefaler derfor alle passasjerer å sjekke grundig før avreise hvilke regler som gjelder dit man skal, inkludert eventuelle mellomlandinger i Europa. Det er passasjerens ansvar å overholde lokale forskrifter og restriksjoner.

De som fortsatt ønsker å benytte munnbind om bord er selvsagt velkomne til det.

Må jeg bruke munnbind på flyplassen?
  • Ulike lands myndigheter kan ha individuelle krav til bruk av munnbind, så vi anbefaler å bruke medisinsk munnbind for å sikre adgang til din flyplass for avreise og ankomst.
  • Husk at munnbind ikke nødvendigvis er mulig å få kjøpt på flyplassen, så vi anbefaler å kjøpe dette før ankomst til din avreiseflyplass.

Vi er tilbake til normal service om bord

Nå har du igjen muligheten til å kjøpe drikke, snacks, mat og avgiftsfrie varer om bord. Les mer her

I henhold til veiledning fra Europeiske myndigheter (EASA), anbefaler vi å begrense mengden håndbagasje du tar med om bord flyet og heller sjekker inn din bagasje.

Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

Du kan fortsatt ta med mengden håndbagasje som er inkludert i din billettype eller tilleggsprodukt du har kjøpt, men vi anbefaler å legge bagasjen under setet foran deg og begrense bruk av kabinhyllen for å redusere antall flater du kommer i kontakt med i flyet.

Dersom du har en kabinbagasje inkludert i din billettype eller du har kjøpt dette som tilleggsprodukt, kan du sjekke denne inn ved å vårt innsjekkingsområde før du går i sikkerhetskontrollen.

Les mer om våre håndbagasjeregler her.