Du bruker nå tilgjengelighetsmodus. Slå av tilgjengelighetsmodus.



COVID-19 oppdatering


(Sist oppdatertOnsdag 18 November, 15:10 CET)

Vi jobber døgnet rundt for å holde deg oppdatert om våre endringer i forbindelse med Covid-19 utviklingen.


Vi jobber døgnet rundt for å holde deg oppdatert om våre endringer i forbindelse med Covid-19 utviklingen.


Viktig: Nye innreisebegrensninger for utenlandske statsborgere som kommer inn i Norge

Fra 29. januar 2021 innfører regjeringen strengere regler for utenlandske statsborgere som søker innreise til Norge, for å begrense risikoen for videre spredning av den nye varianten av coronavirus. Les mer

Vi innfører midlertidige endringer i Norwegian Reward. Les mer

Administrer din bestilling

Dersom din flyvning blir endret som følge av Covid-19 situasjonen vil vi oppdatere deg så snart som mulig via SMS eller epost basert i kontaktinformasjonen du har oppgitt i forbindelse med din bestilling.

Sørg for at vi har korrekt kontaktinformasjon til deg ved å logge inn på Mine reiser.

Som følge av at vi for tiden prosesserer et stort volum av kanselleringer, vil det ta noe ekstra tid før du hører fra oss med mindre flyvningen er innenfor 5 dager.

Dersom vi kansellerer din flyvning kan du velge mellom følgende alternativer: endre din reise uten ekstra kostnader eller kansellere din reise og søke om refundering.

Logg inn på Mine Reiser for å se dine alternativer

Flex eller PremiumFlex billetter

Dersom du ønsker å kansellere din Flex eller PremiumFlex bestilling kan du søke her.

Dersom du opplever utfordringer, vennligst ta kontakt med Kundeservice.

  • Du kan kansellere din bestilling eller endre dato og tid, destinasjonen og navnet på reisende for de fleste av våre destinasjoner på Mine reiser.
  • Endring eller kansellering av din bestilling kan omfatte kostnader avhengig av billett-type og når din bestilling ble gjennomført
  • Dersom du ikke får logget deg inn på din bestilling eller gjort endringer online, vennligst ta kontakt med kundeservice. 

Forbered deg til din reise

Covid-19 restriksjoner påvirker fortsatt vårt ruteprogram og for den kommende perioden vil vi fly til 13 innenriksdestinasjoner i Norge. Se vårt ruteprogram for Norge her

Det er ditt ansvar å undersøke og forstå innreisekravene og eventuelle krav ved mellomlanding før du reiser.

  • Obligatorisk dokumentasjon kan være påkrevd dager i forveien av din reise, eller du kan være påkrevd å dokumentere negativ Covid-19 test eller medisinsk sertifikat før du reiser.
  • Ta med sort eller blå penn, i forbindelse med at du kan måtte fylle ut skjema om bord før avreise.

Undersøk innreisekrav her

Munnbind er obligatorisk for våre passasjerer og kabinpersonale om bord på alle våre flyvninger. Dette er i henhold til anbefalinger fra Europeiske myndigheter (EASA).

Hva betyr dette for min kommende reise?

  • Passasjerer er ansvarlig for å ta med eget munnbind som må være på under hele flyturen, bortsett fra når man spiser og drikker.
  • Munnbindet må dekke hele nesen og munnen samt være tiltenkt formålet – skjerf og andre lignende plagg er ikke akseptert.
  • Disse tiltakene er på plass for å sikre en trygg reise for alle våre passasjerer og ansatte, og vi vil ikke kunne akseptere passasjerer som ikke har på munnbind.

Er munnbind obligatorisk for alle reisende?

  • Barn under 6 år er ikke pålagt å bruke munnbind om bord.
  • Dersom du har en medisinsk tilstand som ikke gjør det mulig å bruke munnbind må du dokumentere dette ved gate før du går om bord i flyet.

Hvilke munnbind er akseptert?

  • Munnbindet må dekke nese og munn samt være tiltenkt formålet – skjerf og lignende plagg er ikke akseptert.
  • Plastikk nese/ansiktsbeskytter kan bli brukt i tillegg til munnbind, men kan ikke erstatte et munnbind.
  • Du må sikre at du har tilstrekkelig antall munnbind til hele reisen. Munnbind skal byttes typisk hver 4 time. 

Må jeg bruke munnbind på flyplassen?

  • Ulike lands myndigheter kan ha individuelle krav til bruk av munnbind, så vi anbefaler å bruke medisinsk munnbind for å sikre adgang til din flyplass for avreise og ankomst.
  • Husk at munnbind ikke nødvendigvis er mulig å få kjøpt på flyplassen, så vi anbefaler å kjøpe dette før ankomst til din avreiseflyplass.

På grunn av virkningen av Covid-19, vil vi midlertidig stenge Fast Track-tjenesten vår.
Vi ber kundene om å bruke de viktigste sikkerhetsscreeningslinjene i stedet.

Vi har midlertidig stoppet vårt salg av mat og drikke om bord og anbefaler deg å planlegge på forhånd og eventuelt ta med nødvendige forfriskninger.

Husk at enkelte flyplasser for tiden også har begrensede serveringsmuligheter

I henhold til veiledning fra Europeiske myndigheter (EASA), anbefaler vi å begrense mengden håndbagasje du tar med om bord flyet og heller sjekker inn din bagasje.

Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

Du kan fortsatt ta med mengden håndbagasje som er inkludert i din billettype eller tilleggsprodukt du har kjøpt, men vi anbefaler å legge bagasjen under setet foran deg og begrense bruk av kabinhyllen for å redusere antall flater du kommer i kontakt med i flyet.

Dersom du har en kabinbagasje inkludert i din billettype eller du har kjøpt dette som tilleggsprodukt, kan du sjekke denne inn ved å vårt innsjekkingsområde før du går i sikkerhetskontrollen.

Les mer om våre håndbagasjeregler her.

Oppdateringer angående vårt langdistanseprogram

På grunn av de pågående utfordringene rundt pandemien, inkludert reisebegrensninger og endring av myndighetsråd, har vi tatt den vanskelige beslutningen om å avbryte driften av vårt langdistanseprogram for flyreiser til og fra USA, Argentina, Brasil og Thailand.

Dette er den mest alvorlige krisen i selskapets og luftfartsindustriens historie, og vi gjør alt vi kan for å komme gjennom denne. Det er med tungt hjerte vi har besluttet å stanse vårt langdistanseprogram, spesielt med tanke på den betydelige effekten dette vil ha for mange av våre kolleger.

Vi fortsetter å tilby et konkurransedyktig, bredt spekter av ruter i Norge, i Norden og resten av Europa.

 Se våre ruter

Vi er i ferd med å kontakte alle våre berørte kunder, og vi kommer til å oppdatere deg så raskt vi kan via SMS eller e-post basert på kontaktinformasjonen i bestillingen din.