Reiseforsikring hos Allianz Travel


Hvorfor bør jeg kjøpe reiseforsikring?

Noen ganger går ikke reisen som planlagt. Reiseforsikring lar deg reise med ro i sjelen. For å hjelpe deg med å reise enda tryggere, inkluderer Travel Insurance by Allianz Travel en dekning i tilfelle av sykdom, individuell karantene og ombordstigningsnektelse i forbindelse med sykdom som COVID-19.

Kjøp reiseforsikring her

Du kan kjøpe reiseforsikring for hele reisens varighet

Kjøp reiseforsikring

Hva er dekket av forsikringen?

Premium medisinsk dekning (inkluderer COVID-19)

  • Utgifter for medisinske nødssituasjoner opptil 1.195.000 NOK.
  • Medisinsk hjemsendelse (hjemreise) til kostnad.
  • Transport av en venn/familiemedlem til sengekanten ved sykehusinnleggelse til kostnad.

Beskyttelse av bagasje ved tap, tyveri, skade og forsinkelse

  • Opptil 7.970 NOK i tilfelle tap av bagasje, tyveri og skade mens du reiser.
  • Opptil 1.795 NOK for forsinkelse av bagasje.

  Dekning av reiseforsinkelse

  • Opptil 1.495 NOK for måltider, overnatting og transportutgifter i tilfelle reiseforsinkelse eller nektet ombordstigning (f.eks. mistenkt covid-19). 

    Avbestillingsbeskyttelse er ikke inkludert

  • Du kan kjøpe Avbestillingsbeskyttelse på Internett når du bestiller billetter hos Norwegian.

Ofte stilte spørsmål om reiseforsikring hos Allianz Travel

Hvordan og når kan jeg kjøpe reiseforsikringen?
Du kan kjøpe reiseforsikring hos Allianz Travel:
  • Når du bestiller Norwegian-billetter.
  • Eller, etter at du har bestilt billett, frem til 1 kalenderdato før avgang her.
  • Du kan også kjøpe en utvidelse til en eksisterende reise etter avgang her. Du kan kjøpe inntil 7 ekstra dager per forlengelse og hele reisens varighet kan ikke overstige 31 dager. Alle utvidelser må kjøpes før den eksisterende polisen din utløper. Det er ikke tillatt å kjøpe en ny forsikring når du har reist fra hjemlandet ditt.
Hvordan kan jeg betale for reiseforsikring?
Reiseforsikring kan betales:
  • På samme måte som du betaler for billetten når du bestiller. Merk at CashPoints ikke aksepteres som betalingsmåte for reiseforsikring.
  • Med alle større kreditt- og debetkort på den dedikerte siden for kjøp av reiseforsikring her.
Hvem kan kjøpe og dekkes av reiseforsikringen?

Reiseforsikring er kun tilgjengelig for innbyggere i Norge, Sverige, Danmark eller Finland.

Er det noen aldersgrense ved kjøp av reiseforsikring?

Ingen aldersgrense gjelder ved kjøp av reiseforsikring.

I hvilke land dekker reiseforsikringen?
Du er dekket av forsikringen når du reiser til et av følgende land:

Albania, Algerie, Andorra, Armenia, Belgia, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Danmark, Den arabiske republikk Syria, Egypt, Estland, Finland, Frankrike, Georgia, Gibraltar, Guernsey, Hellas, Holy See – Vatikanstaten, Hviterussland, Irland (Republikken), Island, Isle of Man, Israel, Italia, Jersey, Kosovo, Kroatia, Kypros, Latvia, Libanon, Libya, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Malta, Marokko, Moldova, Monaco, Montenegro, Nederland, Norge (inkludert Svalbard), Polen, Portugal (inkludert Madeira), Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania (inkludert Balearene og Kanariøyene), Storbritannia og Nord-Irland, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tunisia, Tyrkia, Tyskland, Ukraina, Ungarn, Østerrike og Åland Islands.

Dekker reiseforsikringen hele reisen min selv ikke hele reisen leveres av Norwegian?

Reiseforsikringen dekker alle reisene dine i perioden som er angitt på forsikringsbeviset ditt så lenge minst én flyvning av reiseruten er bestilt med Norwegian. Hvis disse datoene ikke er representative for hele reisen din, kan du kontakte Norwegian kundeservice;

  • Innen 14 dager etter kjøpet kan du be om kansellering her. Du kan kjøpe ny forsikringspolise for hele reisens varighet her.
  • Utenfor 14 dager etter kjøpet kan du kjøpe en ny forsikringspolise her. Når du har kjøpt den nye polisen, bør du be om kansellering og refusjon av din eksisterende polise her, hvor du tydelig oppgir polisenummeret ditt.

Informasjonen ovenfor er bare gyldig dersom du ikke har reist, opprettet krav eller planlegger å opprette krav.

Jeg reiser til en destinasjon som ikke er dekket av Norwegian. Vil reiseforsikringen gi meg dekning?
Du er bare dekket i noen av de følgende landene:

Albania, Algerie, Andorra, Armenia, Belgia, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Danmark, Den arabiske republikk Syria, Egypt, Estland, Finland, Frankrike, Georgia, Gibraltar, Guernsey, Hellas, Holy See – Vatikanstaten, Hviterussland, Irland (Republikken), Island, Isle of Man, Israel, Italia, Jersey, Kosovo, Kroatia, Kypros, Latvia, Libanon, Libya, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Malta, Marokko, Moldova, Monaco, Montenegro, Nederland, Norge (inkludert Svalbard), Polen, Portugal (inkludert Madeira), Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania (inkludert Balearene og Kanariøyene), Storbritannia og Nord-Irland, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tunisia, Tyrkia, Tyskland, Ukraina, Ungarn, Østerrike og Åland Islands.

Hva er den maksimale reisevarigheten jeg kan dekkes for?

Reiseforsikringen kan dekke deg inntil 31 dager sammenhengende inklusive eventuelle frivillige forlengelser. Reisevarighet over 31 dager blir ikke dekket.

Dekker reiseforsikringen forretningsreiser?

Reiseforsikringen dekker både forretnings- og fritidsreiser.

Når begynner reiseforsikringen å gjelde?

Dekningen trer i kraft når du forlater hjemmet ditt på avreisedagen for Norwegian-flyvningen eller fra kl. 00.01, avhengig av hva inntreffer sist.

Når slutter reiseforsikringen å gjelde?

Du er dekket til kl. 23:59 på sluttdatoen for forsikringen din, eller når du kommer hjem, avhengig av hva som inntreffer først. Hvis du ikke reiser direkte hjem fra flyplassen, ta kontakt med norwegianair.claims@no.falck.com for å få hjelp.

Flyet mitt er forsinket. Hva er dekket av forsikringen?

Du er dekket for opptil 1.495 NOK per forsikret person, per 24 timers forsinkelse, med maksimalt 48 timer. Ytelsen gjelder etter en minimumsforsinkelse på 4 timer. Se Ofte stilte spørsmål «Hvordan oppretter jeg et krav?» for neste trinn.

Bagasjen min er forsinket. Hva er dekket av forsikringen?

Du er dekket for opptil 1.495 NOK for utskifting av viktige gjenstander ved forsinkelser på mer enn 12 timer. Se Ofte stilte spørsmål «Hvordan oppretter jeg et krav?» for neste trinn.

Jeg må oppsøke lege/tannlege. Hva skal jeg gjøre?
  • Når det er nødvendig med behandling på sykehus som følge av sykdom eller ulykke, kan du ta kontakt med akuttmedisinsk assistanse på: +47 24 24 00 70 or fga@no.falck.com
  • Dersom du oppsøker lege, må du ta vare på kvitteringen og sende inn krav om refusjon (Se Ofte stilte spørsmål «Hvordan oppretter jeg et krav?»).
  • Utgifter for akutt tannbehandling er dekket opptil 3.000 NOK.
Hvor kan jeg finne ut mer om forsikringspolisens dekning?

I vilkårene og betingelsene som er vedlagt din bekreftelses-e-post fra Allianz Travel.

Jeg ønsker å kansellere Flex-billetten min før utreise. Vil jeg få refusjon på reiseforsikringen også etter 14 dagers angrefrist?

For fleksible billetter tilbyr vi fleksibel reiseforsikring. Hvis du kansellerer Flex-billetten din tur/retur får du full refusjon på reiseforsikringen din. Refusjoner vil bli refundert innen 4 uker.

Jeg ønsker å kansellere Flex-billetten min for returreisen under reisen. Kan jeg kansellere reiseforsikringen min?

Når du har påbegynt reisen, er reiseforsikringen din i bruk og kan ikke lenger refunderes.

Jeg ønsker å endre flyvningen(e) min(e) før reisen har begynt. Kan jeg også endre reiseforsikringen?
  • Dersom du ønsker å endre flyreisen(e) før reisen har startet (forlenge reiseperioden), vil reiseforsikringspolisen bli oppdatert i henhold til dette. Du vil motta nye forsikringspolisedokumenter som beskriver endringene, og du vil bli belastet for eventuelle ekstra dager.
  • Dersom du ønsker å endre flyreisen(e) før reisen har startet (redusere reiseperioden), vil reiseforsikringspolisen bli oppdatert i henhold til dette, og du vil motta nye forsikringspolisedokumenter som beskriver endringene. Du vil også få informasjon om hvordan du kan be om refusjon for kostnadsforskjellen mellom den opprinnelige og den nye forsikringspolisen.
  • Dersom du ønsker å endre flyreisen(e) etter at reisen har startet (forlenge reiseperioden), kan du gå hit. Du kan kjøpe en utvidelse av din eksisterende forsikringspolise så lenge hele reisens varighet ikke overstiger 31 dager. Alle utvidelser må kjøpes før den eksisterende polisen din utløper. Det er ikke tillatt å kjøpe en ny forsikring når du har reist fra hjemlandet ditt.
  • Dersom du ønsker å endre flyreisen(e) etter at reisen har startet (redusere reiseperioden), kan ikke reiseforsikringspolisen endres, men du vil fortsatt være dekket av din eksisterende forsikringspolise for reiseperioden. Du vil ikke være kvalifisert for refusjon siden forsikringen allerede er påbegynt.
Jeg ønsker å endre flyreisen(e) til et annet tidspunkt på samme dag(er). Er reiseforsikringen min fortsatt gyldig?

Reiseforsikringen er fortsatt gyldig når datoene ikke endres.

Jeg ønsker å endre flyplassen(e) for flyreisen(e), er reiseforsikringen min fortsatt gyldig?
  • Hvis du bytter flyplass i samme land er reiseforsikringen fortsatt gyldig
  • Hvis du bytter flyplass til et annet land, forblir forsikringen gyldig dersom:
    a) avreiselandet du ønsker å bytte til er ett av de fire landene; Norge, Sverige, Danmark eller Finland, eller
    b) det nye destinasjonslandet er ett av følgende land;
    Albania, Algerie, Andorra, Armenia, Belgia, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Danmark, Den arabiske republikk Syria, Egypt, Estland, Finland, Frankrike, Georgia, Gibraltar, Guernsey, Hellas, Holy See – Vatikanstaten, Hviterussland, Irland (Republikken), Island, Isle of Man, Israel, Italia, Jersey, Kosovo, Kroatia, Kypros, Latvia, Libanon, Libya, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Malta, Marokko, Moldova, Monaco, Montenegro, Nederland, Norge (inkludert Svalbard), Polen, Portugal (inkludert Madeira), Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania (inkludert Balearene og Kanariøyene), Storbritannia og Nord-Irland, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tunisia, Tyrkia, Tyskland, Ukraina, Ungarn, Østerrike og Åland Islands.
Flyvningen(e) mine er endret av Norwegian, hva skjer med forsikringspolisen min?
  • Når Norwegian endrer flyvningen(e), mottar du en bekreftelse fra Norwegian om de foreslåtte endringene. Dersom du velger å godta disse endringene, vil reiseforsikringen oppdateres tilsvarende, og du vil motta ny dokumentasjon på forsikringspolise fra Allianz Travel.
  • Dersom reiseperioden forlenges med en kalenderdag eller mer (men ikke mer enn 31 dager), vil Norwegian dekke kostnadene for de ekstra forsikringsdagene.
  • Dersom reiseperioden reduseres med en kalenderdag eller mer, har du krav på refusjon av kostnadsforskjellen. Dersom reisen din overskrider 31 dager, vil forsikringen din være ugyldig og du vil bli tilbudt full refusjon. Du kan søke om å få en refusjon her. Refusjoner vil bli behandlet innen 4 uker.
  • Denne informasjonen er også inkludert i e-postvarselet om flybytte som du vil motta fra Norwegian.
Ansvarsfraskrivelse:

In the period Norwegian is rolling out this new product ancillary in our markets, the process related to flight changes may be slightly different. You may not receive new policy documentationin case of a data change. However, you will still be covered for the new travel period, when the flight change is initated by Norwegian.

Hvem kan opprette et krav?

Den forsikrede eller autorisert(e) person(er) av den forsikrede.

Hvordan oppretter jeg et krav til Allianz Travel?
Ta kontakt:

Enten du trenger akutt medisinsk hjelp, har et spørsmål om produktet eller forsikringen din eller trenger hjelp til å sende inn et krav, er Allianz Travels dedikerte team tilgjengelig for deg.

  • Kun medisinsk nødsituasjon (døgnåpen): +47 24 24 00 70 eller e-post: fga@no.falck.com
  • Andre krav: +47 24 24 00 71 eller e-post: norwegianair.claims@no.falck.com
  • For alle andre henvendelser kan du kontakte policy.norwegian@allianz.com

For å opprette et krav må du oppgi forsikringsnummeret eller forsikringstakerens navn (hovednavnet på bestillingen) og e-postadresse.

Enten du trenger akutt medisinsk hjelp, har et spørsmål om produktet eller forsikringen din eller trenger hjelp til å sende inn et krav, er Allianz Travels dedikerte team tilgjengelig for deg.

  • Kun medisinsk nødsituasjon (døgnåpen): +47 24 24 00 70 eller e-post: fga@no.falck.com
  • Andre krav: +47 24 24 00 71 eller e-post: norwegianair.claims@no.falck.com
  • For alle andre henvendelser kan du kontakte policy.norwegian@allianz.com

For å opprette et krav må du oppgi forsikringsnummeret eller forsikringstakerens navn (hovednavnet på bestillingen) og e-postadresse.

Hvor finner jeg Allianz reiseforsikringspolisenummer?

Du kan finne forsikringsnummeret ditt i e-postbekreftelsen fra Allianz Travel som sendes til hovednavnet i forsikringspolisen.

Hvor raskt vil kravet mitt til Allianz Travel bli betalt?

Innen 10 virkedager dersom hendelsen/omstendighetene rundt kravet ditt er dekket og alle forespurte dokumenter er innsendt. Allianz Travel vil ta kontakt med deg hvis de ikke har all forespurt dokumentasjon eller har flere spørsmål.

Hva skal jeg gjøre dersom jeg er uenig med beregningen/vurderingen av kravet mitt til Allianz Travel?

Send e-post til kravteamene hos Allianz Travel på: norwegianair.claims@no.falck.com med en detaljert forklaring. Deretter vil teamet gjennomgå den første vurderingen og bekrefte resultatet.

Jeg har kjøpt reiseforsikring, men har ombestemt meg. Kan jeg kansellere en forsikringspolise?

Du har rett til full refusjon av reiseforsikringen din som er bestilt med LowFare-billetter innen 14 dager etter kjøpet, eller når som helst hvis du bestiller med Flex-billetter, under den forutsetning at du ikke har reist, opprettet krav eller har til hensikt å opprette krav. Be om en kansellering here.

Hvordan kan jeg kansellere reiseforsikringen min?
  • Du har rett til refusjon hvis du kansellerer reiseforsikringspolisen innen 14 dager etter kjøp av LowFare-billetter, under den forutsetning at du ikke har reist, opprettet krav eller har til hensikt å opprette krav. Be om en kansellering her. Det kan ta opptil 4 uker før du mottar refusjonen.
  • Når det gjelder LowFare-billetter kan du si opp reiseforsikringen etter 14 dagers angrefrist, men du vil ikke få refusjon.
  • På Flex-billetter gjelder andre regler. Se nedenfor.
Jeg betalte for reiseforsikringen min med kredittkort og har nå søkt om en refusjon. Kan jeg få betalt med bankoverføring?

Du vil alltid få refundert reiseforsikringen din via betalingsmiddelet som ble brukt i det opprinnelige kjøpet.

Hvordan brukes mine personopplysninger knyttet til reiseforsikringen av Allianz Travel?

Se personvernerklæringen som er inkludert i dokumentet med generelle vilkår, som forklarer hvordan Allianz Travel innhenter og bruker personopplysningene dine. Du finner de generelle vilkårene som et vedlegg i e-postbekreftelsen din eller here.

Er det noen unntak på reiseforsikringen min?

Noen unntak og spesielle betingelser gjelder. Les vilkårene og betingelsene nøye.

Jeg ønsker å kansellere Flex-billetten min før utreise. Er reiseforsikringen fortsatt gyldig hvis jeg reiser med et annet flyselskap eller en annen transportmåte?

Reiseforsikringen er kun gyldig når den brukes i forbindelse med minst én Norwegian-flyvning. I tilfelle et krav kan du bli bedt om å fremlegge bevis på reiseplanen din, og kravet ditt kan bli avvist.

Vil du opprette et krav til Allianz Travel?

Dersom du allerede har kjøpt reiseforsikringen kan du kontakte Allianz Travel direkte.

Opprett et krav

Utvid din reiseforsikring hos Allianz Travel

Du kan forlenge reiseforsikringen din så lenge din eksisterende forsikring fortsatt er gyldig og den totale reisevarigheten ikke overstiger 31 dager.

Utvid din reiseforsikring

I kontekst av reiseforsikringen fra Allianz Travel, distribuert av Norwegian Air Shuttle ASA (Oksenøyveien 3, 1366 Oslo, Norge) som fungerer som en hjelpeforsikringsdistributør utenfor virkeområdet til det europeiske forsikringsdistribusjonsdirektivet.