Du bruker nå tilgjengelighetsmodus. Slå av tilgjengelighetsmodus.

Kundeserviceplan


Vi ønsker å gi deg den best mulige opplevelsen hver gang du flyr. Kundeserviceplanen vår for flyvninger til og fra og innenfor USA forklarer hvordan vi skal gjøre dette.

Lavest tilgjengelige pris

Vi er forpliktet til å tilby deg den billigste billetten som er tilgjengelig på spesifikke flyvninger. Vanligvis er den billigste billetten på enhver flyvning tilgjengelig på nettsidene våre. Dersom du ikke har en spesifikk dato eller tid du vil fly, foreslår vi en rekke forskjellige billetter du kan velge fra.

Oppdatert informasjon

Dersom flyet ditt blir forsinket, kansellert eller omdirigert i mer enn 30 minutter, skal vi gjøre vårt beste for å opplyse deg om dette innen 30 minutter etter at vi er gjort oppmerksomme på avviket. Vi skal også publisere opplysningene på www.norwegian.com og gjennom kundeservice.

Vi skal komme med kunngjøringer i ombordstigningsområdet for fly som tar av fra USA. Vi skal også oppdatere informasjonen på ruteinformasjonssystemer dersom vi har myndighet til dette eller kan gi informasjonen til de som har myndighet til dette.

Endringer i reiseruter

Vi skal holde deg oppdatert om endringer i reiseruter via telefonnummeret eller e-postadressen du oppga under bestillingen. Dersom du bestilte gjennom et reisebyrå, er det byrået som er ansvarlig for å holde deg oppdatert om informasjon vi kommer med vedrørende endringer.

Lange forsinkelser på bakken

Dersom det oppstår lange forsinkelser på flyoppstillingsplassen på flyplasser i USA, vil vi følge vår Tarmac Delay Contingency Plan for å forsikre oss om at alle passasjerer får dekket sine grunnleggende behov.

Hjelp i forbindelse med kansellering eller forsinkelse

Vi anstrenger oss for at alle flyvningene våre skal være i rute, men dessverre er det ikke alltid ting går som planlagt.

Dersom flyet ditt er kansellert eller forsinket, skal vi gjøre vårt beste for å bestille billett på vårt neste tilgjengelige fly til reisemålet ditt. Vi skal også sørge for at du får mat, tilgang til kommunikasjonsmidler og overnatting (ved behov) i henhold til EU-forordning (EF) 261/2004.

Hvis den kansellerte flyvningen anses for å være innenfor vår kontroll, kan du ha rett til erstatning i henhold til EU-forordning (EF) 261/2004

Hjelp til passasjerer med spesielle behov/funksjonshemninger ved forsinkelser

Dersom du har en funksjonshemming, eller dersom du har bedt om assistanse, skal vi sørge for at behovene dine blir dekket ved en forsinkelse (også ved lange bakkeforsinkelser på flyplasser i USA). Vi vil gi assistanse i henhold til Part 382 av US Department of Transportation Regulations og våre Generelle vilkår for befordring.

Forsinket bagasje

Dersom bagasjen din ikke kommer med samme fly som deg til eller fra USA, skal vi gjøre alt vi kan for å finne den og levere den innen 24 timer. Vi refunderer kostnadene dine i henhold til Montrealkonvensjonen. Vi refunderer selvsagt også eventuelle bagasjetillegg dersom bagasjen din blir borte.

24 timers refusjonsgaranti – flyvninger til/fra USA

Dersom du velger å avbestille billett på fly til eller fra USA innen 24 timer etter bestilling, får du full refusjon av billetten hvis du bestilte minst én uke før avgang.

Refusjon

Vi tilbakefører pengene til kredittkortet som ble brukt ved bestillingen. Beløp som betales kontant, blir overført til en oppgitt konto innen 20 dager. Vi refunderer betaling for valgfrie tjenester som ikke var tilgjengelige eller ikke ble tilbudt på grunn av oversalg eller kansellerte flyvninger.

Overbooking

I veldig sjeldne tilfeller kan vi ha for lite seter på flyvningene våre, og da skal vi behandle de berørte passasjerene rettferdig og konsekvent i henhold til Part 250 av US Department of Transportation Regulations og våre retningslinjer og prosedyrer vedrørende prioritering av ombordstigning.

Andre retningslinjer for reise

All informasjon om reiseretningslinjer, kansellasjonshjelp, fordelsprogramregler og flyseteplasseringer (i tillegg til oversikt over tilgjengelige toaletter) finnes på www.norwegian.com og kan fås hos kundeservice.

Gi oss tilbakemelding

Vi er alltid interessert i å finne ut hva vi gjør rett eller galt, og hvordan du mener vi kan forbedre oss. Alle forslagene hjelper oss å gi deg en bedre reiseopplevelse.

Ta kontakt gjennom kundeservice hvis du vil gi oss tilbakemelding, eller hvis det er noe du bekymrer deg for. Vi kommer med en bekreftelse innen 30 dager og sender svar innen 60 dager etter at vi har mottatt tilbakemeldingen.

Vi skal gjøre vårt beste for å svare på spørsmål du stiller på sosiale medier så fort og grundig som mulig, men vi kan dessverre ikke gi deg et formelt svar gjennom disse kanalene.

Du kan ta kontakt med Customer Relations-avdelingen på nett eller per post; Norwegian Air Shuttle ASA, Customer Relations, postboks 115, 1330 Fornebu.

This site requires web browser cookies to be turned on!

Du bruker nå tilgjengelighetsmodus.

Du bruker nå desktop versonen på en mobil enhet.