Du bruker nå tilgjengelighetsmodus. Slå av tilgjengelighetsmodus.

Avbestillingsbeskyttelse


Husk å forsikre billetten din mot uventet sykdom; det kan komme godt med.

Slik fungerer Avbestillingsbeskyttelse

Hvis du har bestilt Avbestillingsbeskyttelse, får du billetten refundert hvis du ikke kan reise dersom du selv eller noen i din nærmeste familie blir syk.

  • Avbestillingsbeskyttelse kan kun kjøpes på nett når du bestiller billetten, og kan ikke legges til en eksisterende bestilling.
  • Avbestillingsbeskyttelse dekker alle passasjerene som er oppført i bestillingen.
  • Du må avbestille billetten (senest 30 minutter før opprinnelig avgangstid) ved å ringe kundeservice.
  • En person i bestillingen blir syk: Du må forevise original legeerklæring dersom du vil kreve refusjon.
  • Sykdom i nær familie: Du må forevise original legeerklæring og dokumentasjon på familieforhold dersom du vil kreve refusjon.
  • Avbestillingsbeskyttelse

    Du kan forsikre billetten mot sykdom for 100 NOK per person, per bestilling.

Hva vi dekker

  • Vi refunderer billetten ved akutt sykdom eller død hos en av passasjerene som er oppført i bestillingen.
  • Vi refunderer billetten ved akutt sykdom eller død i nærmeste familie til en av passasjerene i bestillingen. Med «nærmeste familie» mener vi ektefelle/registrert partner, samboer, barn, foreldre, svigerforeldre, søsken og besteforeldre.
  • Vi dekker avbestilling grunnet alvorlige komplikasjoner ved graviditet fram til 4 uker før termin.

Hva vi ikke dekker

  • Vi dekker ikke kjøp av tilleggstjenester hos partnerne våre, slik som hotell, leiebil og aktiviteter, med mindre de er del av en Norwegian Holidays-pakke som er bestilt sammen med Avbestillingsbeskyttelse.
  • Vi dekker ikke avbestillinger som foretas fordi du ikke lenger har grunn til å reise.
  • Vi har ikke mulighet til å refundere kostnadene for Avbestillingsbeskyttelse.

Vi dekker ikke avbestillinger som foretas av følgende medisinske grunner:

  • undersøkelse, behandling og/eller sykehusinnleggelse som var planlagt før du bestilte billetten
  • frivillig operasjon

Krev refusjon

For å kreve refusjon må du:

  • avbestille billetten senest 30 minutter før avgang ved å ringe kundeservice.
  • send oss original legeerklæring fra legen din som beskriver sykdommen for den gjeldende reiseperioden
  • sende oss dokumentasjon på familieforhold (hvis relevant)

Så snart vi mottar denne dokumentasjonen, overfører vi pengene til kortet som ble brukt ved bestilling.

Send inn krav om refusjon på nett

Nå som du vet hva du skal gjøre, kan du sende inn krav om refusjon på nett.

This site requires web browser cookies to be turned on!

Du bruker nå tilgjengelighetsmodus.

Du bruker nå desktop versonen på en mobil enhet.